דף הבית / חינוך, ילדים / תרגיל שמשנה את האדם

תרגיל שמשנה את האדם

שאלה: כאשר אנחנו מדברים על רשת אינטגרלית, אנחנו מדברים על קשרים. מהם האובייקטים שביניהם ממומש הקשר הזה?

תשובתי: קודם כל, זה האדם, מפני שהוא צריך להשיג בעצמו מצב אינטגרלי: בצורה הגיונית, חכמה, בכך שמשתוקק לזה, בכך שיוצר אותו בהדרגה. יחד עם זה, הוא צריך להשתמש בחברה, אפילו שהיא עדיין לא מתוקנת, אבל שמנסה לתקן את עצמה. כאן קיים תרגיל מעניין מאוד. ואחר כך, לחברה האינטגרלית שהולכת ומיתקנת בהדרגה בצורה טבעית מצטרף היחס של האדם כלפי הטבע הדומם, הצומח והחי.

באיזה אופן אנחנו יכולים להתקרב לחברה האינטגרלית הזאת, להשתמש בה? כי היא הרי לא קיימת מחוצה לנו. אנחנו צריכים בעצמנו ליצור אותה.

לכן כאשר אנחנו משחקים בחברה האינטגרלית הזאת, כאשר מתארים לעצמנו שאנחנו כביכול כבר קיימים בה, כאשר משתדלים להתאחד בינינו וליצור כזאת רשת של יחסים הדדיים, אז על ידי המשחק הזה אנחנו מזמינים על עצמנו את הכוח האינטגרלי הכולל של הטבע. והוא פועל ומשפיע על הניסיונות שלנו: אותה החברה או אותו חלק ממנה שמשתדל לשחק בחברה אינטגרלית, מקבל דווקא את הכוח הזה. אנחנו עושים את זה כמו ילדים, שעל ידי זה שמשתדלים להיות גדולים, כך מזמינים על עצמם את השפעת הכוח העליון, את הכוח האינטגרלי הכללי של הטבע. באופן כזה, אנחנו מזמינים על עצמנו את השפעתו ומשתנים.

שיחה מס' 2 בנושא "חכמת ההמונים", 14.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השׂכל הקולקטיבי: דרגות ההתגלות
מה חומק מהתודעה שלנו?
אדם חדש "נולד" מתוך משחק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest