דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרגום חופשי מכל שפה לשפת ההשפעה

תרגום חופשי מכל שפה לשפת ההשפעה

שאלה: מדוע דרגת האדם נקראת דרגת ה"מדבר"?

תשובה: בעלי החיים אינם מרגישים שום צורך בשפה כזאת כמו שיש לנו, כיוון שיש ביניהם קשר טבעי שמספק אותם.

לשפת התקשורת האנושית שאנחנו פיתחנו יש שתי צורות. הצורה הראשונה היא הצורה הקדושה של השפעה, שמשמשת להעברת היחסים במערכת ההשפעה שנמצאת מעל מערכת הקבלה. זאת המערכת של "אמונה מעל הדעת". ויש שפת "אחוריים" שנוצרה אחרי החורבן של מגדל בבל – זאת שפת הקבלה, שבה האדם אינו מבין את הזולת.

לכן הדרגה שלנו נקראת דרגת ה"מדבר", הרי, אנחנו מדברים ולא מבינים אחד את השני! אבל יש קבוצה קטנה של אנשים שמנסים להבין זה את זה, והשפה הזאת נקראת השפה הקדושה, והיא עוברת מלב ללב בזכות חיבור הלבבות.

בהתחלה הייתה בבבל העתיקה שפה אחת עיקרית – ארמית. והשפה העברית הייתה בשימוש עוד מתקופת אדם הראשון. מה שהיה לפניו, לא ידוע לנו. לכן כל הכתב והדיבור באו אלינו כתוצאה מההשגה שאליה הגיעו המקובלים. בחיי היום יום האנשים דיברו ביניהם בשפות אחרות, כאשר הם פשוט סיכמו ביניהם להשתמש בצלילים מסוימים על מנת להצביע על חפצים ותופעות, כמו חיות שנוהמות. אבל השפה האמיתית התחילה להתפתח מתקופת אדם הראשון, וזאת הייתה עברית. במשך הזמן התגלתה השפה הארמית כצורה הפוכה של העברית, כמו שני הצדדים של אותה התופעה. השפות הללו שבהן דיברו המקובלים היו תוצאה של ההשגה העליונה. ואנשים רגילים דברו ביניהם בהתאם לצורך הכרחי.

ביציאה מבבל בני ישראל לקחו איתם את העברית והארמית. וכל שאר העמים התפזרו בכל העולם ויצרו שפה משלהם בהתאם למקום שבו הם התיישבו.

הרי, זו לא סתם שפה. הרצון ליהנות, "מסך" ו"אור חוזר", הרצון להשפיע, המצבים המקולקלים והמתוקנים – כל זה מעצב את שפת הקשר הפנימי בינינו. נניח, שחלק מאנשים הגיעו מבבל לאנגליה, חלק לגרמניה, חלק לצרפת, כפי שיוספוס פלאוויוס מספר בצורה ציורית על התפזרותם של הבבלים בכל המדינות. ובהתאם לקבוצה ולמקום שלהם הם הרגישו מבפנים שצריך לדבר דווקא בצורה כזאת, משום שזה היה ביטוי לרצון ספציפי, מצב מסוים. ולכן כל קבוצה פיתחה שפה משלה.

המילים נוצרו לא במקרה, ודווקא בצורה כזאת האדם הרגיש שהוא כאילו רוצה משהו. בצורה כזאת הוא רצה לבטא את היחס שלו לזולת, ולכן השתמש במילים מסוימות בשביל למנות את החפצים והרגשות שלו. וכתוצאה מכך נוצרו שפות שונות.

שאלה: האם בגמר התיקון שוב תהיה שפה אחת?

תשובה: ללא שום ספק! וזאת תהיה שפת ההשפעה.

שאלה: איך אנחנו נדבר בשפה זאת?

תשובה: אנחנו לא נדבר, אנחנו נרגיש. בשביל מה צריך מילים אם אנחנו גוף אחד? האם היד שלי מדברת עם הרגל? פשוט המידע עובר ביניהן, וכך גם אנחנו נעביר מידע אחד לשני. השפעה הדדית אינה דורשת שום שפה, שום תקשורת.

שאלה: כיצד אנחנו נעשה נחת רוח לבורא על ידי ההשפעה ההדדית הזאת?

תשובה: אבל הבורא שורה בינינו, בתכונות ההשפעה שלנו.

שאלה: אנחנו פשוט נעמוד ולא נעשה שום דבר, והוא ירגיש טוב מזה?

תשובה: אני לא יודע מה זה לעמוד או לשבת, אם לא יהיו לנו גופים. הגופים ייעלמו – גם עכשיו הם קיימים רק בדמיון שלנו. לכן, לא תהיה שום שפה חוץ משפת ההשפעה שזורמת בכל המערכת הזאת. השפה חוזרת להוי"ה אחת.

שפה נוצרת רק מחוסר קשר פנימי אמיתי בינינו. בגלל זה אנחנו זקוקים למילים. אבל ככל שהקשר הפנימי בינינו טוב יותר, אנחנו זקוקים לפחות מילים. כאשר אתה חי בשלום עם אשתך, אתה לא צריך לדבר איתה הרבה. וכאשר אתם רבים, נשפכים מפלים שלמים של מילים.

שאלה: אבל אני לא רב עם כל האנושות!

תשובה: אתה פשוט עדיין לא יודע, ותצטרך לגלות את זה.

מתוך השיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 06.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מהי "לשון הקודש"
הבה נבנה לנו עיר (בבל) ומגדל וראשו בשמים
שפה – זו תוכנת קשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest