דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפתח לרווחה את הרצון שלך

תפתח לרווחה את הרצון שלך

לעולם איננו מגלים את המציאות האמיתית. הכול מתרחש ברצונות שלנו. הבורא ברא רצון, שהוא בעצם כל חומר הבריאה. ואנחנו מרגישים רק את מה שמתרחש בתוך הרצון הזה.

ההרגשה בתוך הרצון מתחלקת להרגשה פנימית והרגשה חיצונית. במילים אחרות, הרגשת עצמי והרגשת הסביבה. וגם חלקי ההרגשות הללו מתחלקים לעוד הרבה מאוד שכבות, מדרגות, חלקים ואופנים. אך כל זה – בתוך הרצון שהבורא ברא. איננו מסוגלים אפילו לדמיין לעצמנו משהו שקיים מחוץ לרצון. אין "מקום" אחר איפשהו שם בחוץ. כל ה"מקום" הוא בתוך הרצון.

לכן, כל מה שאנחנו מרגישים תלוי בשינויים ברצון. כל חכמת הקבלה מדברת על הטבע של הרצון שנברא, על השינויים שהוא יכול לקבל, ועל מה שהוא ירגיש כתוצאה מהם. הנוסחה פשוטה: אתה מבצע שינויים כלשהם ברצון ההתחלתי, וכתוצאה מכך מקבל בו הרגשה כלשהי.

הספקטרום הכללי מורכב מגוונים רבים. ברצון אחד יכולים להתגלות בו זמנית סוגים שונים של דחפים והתגלויות שונות. בכל רצון פרטי אנחנו מרגישים אירועים שונים ומעשים שונים. רצונו של האדם מתחלק ל-613 חלקים, שבהם הוא מרגיש התרשמויות והתפעלויות שונות. וכולם מתחברים לתמונת העולם שלו.

חלקי הרצון לקבל ששייכים לדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, מציירים עבורנו את תמונת המציאות. אנחנו יכולים לפתוח את הרצון עוד ועוד, ולגלות בתוכו בכל פעם חלקים חדשים נוספים, ואז העולם הכללי שלנו מתרחב.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חסד של אמת
אם מתחלף ה"דיין"…
תגיד לי מי אתה ואגיד לך מהו עולמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest