דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפקיד את הרצון ותקבל את האור

תפקיד את הרצון ותקבל את האור

613 המצוות ובניית "המשכן" מסמלים את תיקון 613 הרצונות שבאדם. בכל אחד מאיתנו קיימים "613" רצונות. כדי לבנות קשר נכון ומתוקן עם האחרים, אני צריך להתחבר איתם ב-613 ערוצים, בדומה לעורקים שמחברים בין כל איברי הגוף שלנו.

עלינו לתקן את הרצונות האלו, לשנות את הכוונה האגואיסטית שלהם: לנצל את האחרים לטובת עצמי, לכוונה על מנת להשפיע לאחרים. ואז נגיע למצב שבו אנחנו קשורים זה לזה בקשר גלובלי ואינטגרלי כפי שזה קיים בטבע וכפי שהעולם דורש מאיתנו היום.

תארו לעצמכם שמכל אדם יוצאים 613 רצונות, מין "קרניים" כאלה שמכוונות לכל האחרים. הם כולם שזורים זה בזה ויוצרים את הרשת שמחברת בינינו. ומלבד זאת, כל רצון כולל בתוכו חמש דרגות, בעביות שורש, א', ב,' ג', ד'. כל זה מתערבב ומתחבר יחד לשכבה אחת גדולה ועבה שכלולה מהמון סוגי קשרים אפשריים.

הרצון הכללי הזה, שמורכב מכל הרצונות שלנו, נקרא "שכינה", משכן, בית המקדש, כלי הקיבול, כלי ההשפעה המשותף שלנו, כנסת ישראל (אוסף הרצונות לבורא). האנשים שמשתוקקים "ישר א-ל" ורוצים להשיג את גילויו, מחברים יחד את כל הרצונות שלהם ובונים את הרצון המשותף שבו מתגלה הבורא.

זאת העבודה של בניית בית המקדש, ה"בית", הכלי שבנית מהרצונות שלך כדי שתתגלה בו ה"קדושה", כלומר התכונה הרוחנית של ההשפעה והאהבה, הבורא. ואתה מקבל את מה שמלכתחילה יועד לך ולכולנו, את האור שממלא את הרצון הכללי הזה. ולכן הוא נקרא פיקדון, עירבון (פיקדון מלשון פקודין). אתה מקריב את הרצון שלך, מבטל את האגו שלך ובכך מקרב את עצמך לגילוי הבורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המשכן הוא המקום לחיים הרוחניים שלנו
הרצון לבורא = סכום הרצונות המשותפים
האם קיים קשר בין הגוף והנשמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest