דף הבית / חינוך, ילדים / תפקידם המיוחד של האגואיסטים הקנאים

תפקידם המיוחד של האגואיסטים הקנאים

שאלה: אנשים נבדלים זה מזה בתכונותיהם. ישנו סוג אנשים עם תפקיד מיוחד. הם מגישים את שיטת השכלה והחינוך האינטגרלי, ועליהם ללמד, להעביר, לספר על כך לכל האנושות.

תשובתי: נכון, ישנם אנשים עם רגישות מיוחדת, מודעות דווקא לשיטה האינטגרלית.

בערך 6%-10% מבני האדם בעולם נמשכים לקשר אינטגרלי. הם חלק מארגונים אלטרואיסטים שונים, לוחמי חופש למיניהם. הם אינם מהפכנים, אלא נלחמים למען הסביבה, השמירה על עולם החי וכולי. זה כולל מתנדבים שעוזרים לזולת, לעניים, לרעבים וכדומה. אבל הם אנשים שפשוט נמשכים לקשר כזה, לחיבור כזה. בדרך כלל, הם מבינים את המערכת האינטגרלית ברמה לא גבוהה, לא עמוקה, פשוט מטבעם הם כאלה.

וישנם אנשים שמטבעם הם אגואיסטים אמיתיים, אני הייתי אומר אפילו אגואיסטים קנאים. כפי שאנחנו רואים מתוך המחקרים שלנו, הם אינם נכללים בתוך 6%-10% של האלטרואיסטים הטבעיים. הם אגואיסטים רגילים לחלוטין שבתוכם פשוט מתגלה ההבנה של הצורך באינטגרציה, שנובעת מתוך הרצון להבין את מהות החיים, את מהות הקיום, את חוק הטבע, את מטרתו. הם רוצים לדעת למה מובילה אותנו האבולוציה, מדוע היא כה מחייבת וכולי.

אלה אנשים עם נטייה למדעים, חוקרים שרוצים לחדור לתוך המהות של התהליך האבולוציוני. הם חוד החנית של מי שמוביל את האנושות אל המטרה. הם לא אלטרואיסטים מטבעם, אלא מתוך המחקרים שלהם הם מכירים בצורך של התהליך הזה.

אנחנו משתדלים לגלות אנשים כאלה מכל קצוות העולם בעזרת מערכת הפצה ממוקדת. והם מגיעים אלינו. נכון לרגע זה, קרוב לשני מיליון בני אדם מארצות שונות בעולם נמצאים איתנו בקשר, ללא הבדל מוצאם, דתם, הלאום ואורח חייהם.

הם מאוחדים בהשתוקקות הכללית למימוש נכון של התקדמות האדם לקראת המטרה, להשגתה, לשנות את התקדמות האנושות מדרך הייסורים להתקדמות מתוך מודעות, כלומר, בעזרת חיבור מכוון, מודע.

עם אנשים כאלה אנחנו מנסים להקים קשרים ולאגד אותם.

הערה: האם האנשים האלה יכולים להשתתף בבניית מערכת החינוך האינטגרלי?

תשובתי: בהחלט! דווקא הם! אנחנו מכינים אותם.

יש לנו קורסי מחנכים להשכלה ולחינוך אינטגרלי, בהם אנחנו עוסקים בלימוד, כולל עבודה עם אנשים, לימוד משחקי חברה, פעולות הפעלה, וכמו כן, בעיקר, ניתוח, שהאנשים מתאספים ודנים על עצמם, על החברה, על כל הבעיות שעשויות להתעורר ביניהם.

אנחנו בכוונה "מעוררים" בעיות מיוחדות בתוך הקבוצות האלה. אחר כך הם מתחלקים לתת- קבוצות שונות: סניגורים, קטגורים, תובעים, שופטים, מושבעים ועוד, ודנים בבעיות האלה. אלה דיונים רצינים ביותר.

אנחנו לא מושכים לכך באופן מיוחד פסיכולוגים, מפני שרוצים שהאנשים יתפתחו בפנימיות ללא קשר למנגנון פסיכולוגי עצום, וללא קשר לכמות הידע שהצטבר, כדי שיסתכלו על זה מנקודת המבט של המטרה האינטגרלית. ואצל פסיכולוגים כל אחד עוסק בתחומו.

יש לנו המון חומר בנושא זה, ויש הרבה מאוד עבודה.

מתוך שיחה מספר 10 על חינוך אינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך מחדש של המנהיג
קבוצה היא מגבר הופך
אגואיסט שמעריך את כוח ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest