תפקידו של המקובל

laitman_2010-11-09-11_6635-70.jpg

למקובל יש שני תפקידים: ביחס לבורא וביחס לנבראים. במקרים רבים הם מתחברים ומשפיעים זה על זה, אך בכל זאת, מדובר בשני תפקידים שונים. ביחס לבורא, המקובל מבצע סוג מיוחד של עבודה במערכת שאליה הוא שייך. שָם הוא מחובר עם מקובלי כל הדורות שנמצאים במערכת הזאת כחלקים מתוקנים. הוא מממש את ייעודו בשורש נשמתו, במקום שלו במערכת, כשהוא מגלה את הבורא וגורם לו תענוג. וביחס לנבראים שעדיין לא השׂיגו את ההשׂגה האישית, הוא מפיץ ככל הניתן את הידע על חכמת הקבלה, עוזר להם להתקרב למערכת העליונה, להיכנס לתוכה באופן מודע וליטול חלק בתיקון.

לשם כך המקובלים כותבים ספרים, ספר הוא גילוי. לכל דור דרושים ספרים חדשים, כי הרי עם כל גלגול הנשמות מתחדשות: יש להן אגואיזם גדול יותר ותפיסה חדשה. וגם בעולם שלנו התנאים לגילוי הבורא משתנים. לכן המקובלים חייבים לשכלל את השיטה. זוהי אותה השיטה שגילה אדם הראשון, אך בכל דור היא צריכה להיות מותאמת לרצון הכללי. עם התפתחות הרצון משתנים התנאים בינינו לבין הבורא, ועל כך המקובלים כותבים.

כשאנחנו מנסים לחדור לעומקו של הטקסט הקבלי, אנחנו רואים שלא מדובר בסתם אותיות ומילים, אלא במנגנון שפועל ומשפיע עלינו. הטקסט הוא מעין תוכנה שמתלבשת באדם ועובדת עם הרצון שלו בצורה שהוא מתחיל להיות תואם למערכת העליונה. ואז האדם הופך להיות חלק ממנה. דרך הספר, המקובל מלמד את תלמידיו כיצד עליהם לבנות את הכוונה, כיצד להתנהג, כיצד להתקשר ביניהם. יתר על כן, הוא מעביר מהמערכת הרוחנית כוח פנימי שמגיע לאדם דרך הקריאה, אך פועל עליו רק בתנאי שהוא רוצה להשתנות בהתאם למקובל שאת מילותיו הוא קורא, שרוצה לחדור לתוך הטקסט ולגלות את מה שמדובר עליו שם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "קבלה למתחיל", 13.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest