דף הבית / כלכלה / כסף / תפנית חדשה למשבר

תפנית חדשה למשבר

photo_rav_gh70_235.jpg

מן העיתונות: משיכת מזומנים מוגברת באמצעות כרטיסי אשראי עלולה להפיל את כל המערכת הכלכלית האמריקאית (תיאורטית, האמריקאים מסוגלים למשוך 950 מיליארד דולר). במקרה של אבטלה, משיכת המזומנים באמצעות כרטיסי האשראי יכולה לקבל בדיוק מימדים שכאלה.

התייחסותי: אך ורק ערבות קולקטיבית תציל אותנו. בואו נעשה הסכם אמיתי, כפי שמציעה לנו חוכמת הקבלה, שלפיו כל אחד לוקח רק את הנחוץ לקיומו המינימאלי ואת השאר משאיר בחשבון. את השארית אף אחד לא ייקח, היא תערוב לכך שכל חודש תקבל את מה שנצרך לקיומך הבסיסי. לעומת זאת, אם תמשוך הכול, הכסף שלך יאבד את ערכו ולא יהיה לך מספיק אפילו להכרחיות מינימאלית!

פעולה כזאת, כתוצאה מהאיזון שלה עם הטבע, מהתאמתה לטבע, לבורא, תזמין תגובה חיובית וטובה. בפעולה כזאת כולנו יחד מחליטים לחיות ברמה ההכרחית לקיומנו כמו החיות בטבע, שצורכות אך ורק את מה שהגוף דורש מהן בצורה טבעית. את כל השאר, את מה שמעבר להכרחי, נשאיר לטובת הכלל. ואף על פי שנעשה זאת מתוך כורח ולא מרצוננו, לא בשמחה, על מנת להתנתק מהאגואיזם, בכל זאת בזאת נתקרב יותר לבורא, לטבע, ומיד נרגיש בטחון והצלחה.

לעומת זאת, אם הגבלה כזאת תעשה מלמעלה, על ידי הבורא, על ידי הטבע, היא לא תחשב כתיקון שלנו, ולכן תורגש בתור צרה. אחריה יתגלה המשבר הבא, "איכותי" (כואב) יותר, כדי ללמד אותנו להתאחד, לצרוך את ההכרחי ולהשפיע לחברה בכל מה שמיוצר על ידינו מעבר להכרחי.

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי, כסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest