דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפיסת המציאות: תיקון טעות

תפיסת המציאות: תיקון טעות

האדם טועה באופן רציני, אם הוא מתאר לעצמו בצורה לא נכונה את התמונה הכללית של המציאות. החשבון במציאות נעשה לא עם מישהו בנפרד, אלא עם המנגנון היחידי שבאמת קיים – כולנו כאחד שלם. ואף פעם לא קיימת תפילת יחיד, אלא ישנה רק תפילת רבים עבור המערכת הכללית, שלא ניתן לחלק אותה לחלקים.

ולכן האדם צריך כל הזמן לעבוד כנגד הבדידות המדומה שלו, כנגד המטרה שמצטיירת לו כאישית. הוא צריך להילחם ללא הרף עם ההפרעות שמציירות לפניו מציאות מפורדת ומפוררת, במקום הנשמה היחידה המלאה באור העליון, לפי חוק השתוות הצורה. אם האדם אינו מתקן את הסטייה מהתמונה האמיתית, ודאי שהפעולות שלו רעות ושגויות. הן רק מחייבות אותו לחוג סביב במעגלים חדשים כל פעם, עד שיגלה את הטעות באבחון מצב העניינים האמיתי ויבוא לתפילה האמיתית.

כל העבודה שלנו היא לגלות את הטעות, את הסטייה ממה שקיים במציאות. אנחנו מקשיבים למילים של המקובלים או שמנסים בעצמנו לתאר לעצמנו את המציאות, כדי למצוא את חוסר ההתאמה, שעליה אנחנו צריכים לעבוד ולבקש תיקון.

אנחנו צריכים לתאר את האיחוד בין ישראל, התורה והבורא, ולהשתוקק לבצע את עצות המקובלים. זה חיוני, אחרת אנחנו סוטים מהאמת ונופלים לשקר, אפילו מבלי להכיר בכך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 14.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רצוי ומצוי
שכבות הרצון שלי
דרך שכבות הערפל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest