דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפיסה של טקסטים קבליים

תפיסה של טקסטים קבליים

שאלה: ספרי הקבלה מסייעים לנו להשיג ידע, אך כיצד ניתן להרגיש ולהתקיים בתוך מה שהם מתארים?

תשובתי: ידע לכשעצמו אינו מעניין אותי, לפני ארבעים שנה עברתי את התקופה שבה ניסיתי לקרוא ולדעת. אני עובד כבר שנים רבות עם ספרי מקור רק במטרה להרגיש אותם לעומק ולהשתנות בהשפעתם. בזמן הקריאה הטקסט מבצע בי שינויים מסוימים. לכן אפילו אם אני מרגיש מבולבל לגמרי ממחשבות, כמו נמצא בערפל, אני שמח מאוד, כי זה מעיד על כך שהטקסט השפיע עליי. אני מניח את הטקסט בצד וכעבור פרק זמן שוב חוזר אליו. עם זאת, אני משתדל להרגיש כיצד הטקסט השפיע על הידע שלי בלימוד ובעסקים, והיקנה לי תפיסת עולם שונה לחלוטין. ישנם ספרי מקור כל כך חזקים בהשפעתם, שלאחר קריאה בהם אני משנה את ההשקפה שלי לגמרי, משנה את הדעה ואת התפיסה שלי. לכך אני שואף להגיע.

כאשר התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה היה עליי לצבור חומר כדי להבין על מה מדברת החכמה, כדי לדעת מה כתוב והיכן ולרשום לעצמי הערות. היום יש מחשב לכן קל מאוד לעשות זאת. יצרתי תיקיות שלתוכן הכנסתי העתקים של ביטויים שונים והגדרות, אחר כך השוויתי ביניהם, ניתחתי אותם, שקלתי כמה זה נכון או לא נכון מנקודת מבטי. עבודה כזו מחנכת את האדם. אני מציע לעסוק בשינוי רגשי יותר מאשר שינוי בשכל.

שאלה: הרצון שלך להשתנות, הגישה שלך ללימוד, הגישה לספר, האם זוהי ה"כוונה"?

תשובתי: זו עדיין לא כוונה, זה היסוד אבל מתוכו צומחת הכוונה. המקובלים הם אנשים שכותבים מתוך מגע מלא עם הבורא ואני רוצה לשנות את עצמי כדי להיות דומה לבורא. לכן אני תופס את מה שהם כותבים כדעה של הבורא, כרצון של הבורא. זה מאוד חשוב לי. אם אלך על פי ההוראות שלהם אז אהפוך להיות כמו הבורא. כרגע אני לא משיג את הבורא לכן אני לומד את ההוראות של המקובלים ומשתדל ללכת על פיהן.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest