דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילה ללידה מוצלחת

תפילה ללידה מוצלחת

Laitman_2011-02-25_9278.jpg

אנחנו כל הזמן זקוקים לאמצעים השונים, כדי לעבור ממצב למצב. המעבר מ"לא לשמה" ל"לשמה", מתרחש על ידי ההיפוך שבו "מלכות דעליון" נעשית ל"כתר דתחתון". לכן, תמיד צריך לראות איך להשתמש במעבר הזה.

המעבר הוא הדבר החשוב ביותר. המצבים עצמם כבר קבועים, ואילו העבודה שלנו היא לזרז בצורה מקסימאלית את המעבר ממצב למצב.

מכיוון שהמצבים נקבעים על ידי שרשרת של "רשימות", וכל המדרגות כבר קבועות, ומסודרות בזמן ירידת העולמות ממעלה למטה. העיקר הוא לזרז את המעבר בין המדרגות. וזירוז הזמנים נעשה על ידי כך שאנחנו מתחברים לאמצעי שבעזרתו אנחנו עוברים ממדרגה למדרגה. במרווח הזה מרוכזת כל העבודה שלנו. והאדם מרגיש פיצול, הוא עדיין שייך ל"מדרגה התחתונה", אבל לפעמים הוא יכול לעלות ל"מדרגה העליונה", ואחר כך שוב לרדת למטה. כך הוא מתנדנד מפה לשם, כאילו שנשען על מטֵה שנהפך לנחש, ואחר כך הנחש הופך שוב למטֵה.

צריך לדעת איך לתפוס בצורה הנכונה את הנחש, בראש או בזנב, ואילו פעולות לעשות "בידיים" (ברצונות לקבל), כדי לגלות את הכוונה בעל מנת לקבל ולתקן אותה, ולברר עם אילו כוונות אתה פועל – על מנת לקבל או על מנת להשפיע.

וכאן אנחנו צריכים להבין שאנחנו גם קשורים לתנאים החיצוניים. אם אנחנו נמצאים במעבר, אז אנחנו נמצאים בסכנה מסוימת, כמו בזמן הלידה. כל עוד העוּבר נמצא ברחם אימו הוא בטוח, היא מגינה עליו. ולאחר שהוא נולד, היא תמשיך לדאוג לו.

אולם המעבר עצמו ממדרגה למדרגה, הוא דומה ללידה, הוא מאוד מסוכן. מפני שבזמן הזה פועלים הרבה כוחות מנוגדים, ורק על ידי שילובם הנכון אנחנו נצליח להיוולד בהצלחה, ולעבור ממצב למצב. הקושי נמצא במעבר, האדם נתון לשליטת ההפרעות החיצוניות, והוא יכול ליפול תחת שליטת ההשפעה הזרה שממנה צריך כל הזמן להיזהר. אם האנשים לא מקושרים ביניהם בעבודתם הפנימית, ולא מתעניינים בשום דבר, לדוגמה, חוץ מכדורגל, אז אין כל צורך להיזהר מהם. אבל אם הם עוסקים במשהו ששייך אליך, והם רוצים למשוך אותך לצד שלהם, אז הם יכולים להשפיע עליך, במיוחד אם הם נמצאים ברוב.

במיוחד מסוכן המעבר ממצב בטוח אחד, במדרגה שכבר הושגה והוטבעה באדם, למצב הבא שכולו בהשפעה יותר גדולה, בהתמסרות של עצמך לחברה, לחיבור עם החברים. בין שני המצבים האלה האדם נמצא בסכנה, ודווקא כאן הוא צריך להיות בהכרת גדלות הבורא, חשיבות הלימוד, הרב, החברים והקבוצה. ואז כל האמצעים האלה שמסייעים ללידה, יכוונו אותו בצורה הנכונה, כדי שהוא יוכל להתגבר על המעבר הצר של הלידה בין המדרגות, ולהיוולד בהצלחה.

מתוך אגרת י' של בעל הסולם, 17.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיים אין סופיים בין שתי שניות
העולם המתרחב
מסירות הנפש מעל לאהבה ולשנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest