דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילה במקום הקרבת הקורבנות

תפילה במקום הקרבת הקורבנות

laitman_2008-11-03_0760

"גלות" זהו מצב שלאדם חסר מסך אנטי-אגואיסטי, מגע עם האור, לכן הוא אינו מסוגל לתקן את עצמו ולבצע את פעולת הקרבת הקורבנות.

קורבן זהו תיקון הרצון. האדם צריך כל פעם לקחת חלק מהרצון שלו מדרגות דומם, צומח וחי, ולהעלות אותו לדרגת המדבר. אך בגלות אין לו אפשרות לתקן אף רצון, הוא לגמרי נטול כוחות רוחניים, עד שיבוא אליו אור מקיף ויוציאו משם.

כשהוא ייצא מהגלות ויקבל כוחות לעמוד מול הרצון שלו, לעלות מעליו ולעבוד למען ההשפעה – זה יעיד על כך, שהוא נמצא כבר במדבר (כל עוד רצונותיו קטנים כמו במדבר) או בארץ ישראל (רצונות גדולים יותר, עבודה במדרגה גבוהה יותר).

המקום שהאדם מוצא את עצמו בו לאחר היציאה מהגלות, תלוי רק בגודל הרצון שהוא יכול לעלות מעליו כדי לעבוד למען ההשפעה. אותו הרצון, שקודם נקרא מדבר, אחרי 40 שנה של תיקון בכוונה להשפיע על מנת להשפיע, הופך לרצון שנקרא ארץ ישראל, כלומר מתחילים לעבוד עימו בכוונה לקבל על מנת להשפיע.

אך בינתיים אין לנו את הכוחות הדרושים לתיקון ואנחנו נמצאים "מחוץ לארץ ישראל" ("ארץ" מהמילה "רצון"), מחוץ לכוח שבעזרתו אנחנו עובדים עם הרצון שלנו בכוונה על מנת להשפיע, אנחנו רק מדמיינים לעצמנו, מהי בדיוק העבודה הרוחנית הנכונה. משמע, שבמקום הקרבת הקורבנות, יש לנו תפילה. במקום עבודה בפועל עם הרצון שלנו, אנחנו יכולים רק לבקש שיתנו לנו כוחות לעבוד עם התיקונים האמיתיים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.04.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עבודת הקורבנות
גלות – מעשה ידי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest