דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעזרו לי להשפיע נגד הרצון

תעזרו לי להשפיע נגד הרצון

אם אדם מתכוון להשפיע לאחרים ללא התנגדות, לא בניגוד לרצונות שלו, אז זה אותו הדבר כמו שעושה כל העולם, כפי שנהוג בכל האמונות והפנאטיות הדתית. קיימים הרבה ארגוני צדקה וחסד שעוזרים לאנשים בבתי חולים ובמצבים קשים אחרים.

הרצון שלהם תואם למעשים שלהם, ולכן זה נקרא "השפעה" במעשה בלבד. כי מעשה, כוונה ורצון הולכים בכיוון אחד, מבלי שנתקלים בהתנגדות פנימית. ולכן אדם שורה במצב רוח מרומם ומרגיש את עצמו טוב, בתקווה לקבל איזה שׂכר בעולם הזה ובעולם הבא.

מה שאם כן, אנחנו פועלים נגד הרצון היחידי שלנו ומרגישים בפנים התנגדות, שלא רוצים להשפיע ולאהוב את הזולת. בהתחלה אנחנו מגלים בתוכנו מקום ריק ולא מרגישים שום נטייה, משיכה, שום קשר להשפעה. אבל כשאנחנו מתחילים לעבוד, בכך שמתעלים מעל כל זה, אז יוצאים למרחב הרוחני.

עבודה כזאת באמת מניבה פירות. היא לא הופכת אותנו ליותר מטומטמים, כמו בגישה הפאנאטית, מפני שיש הבדל בין קבלה והשפעה. כי הרצון הפנימי שלנו הוא לקבל, בהתאם לטבע שלנו, אבל אנחנו מתעלים מעל לרצון הטבעי הזה ומשתוקקים להשפעה, מחפשים סביבה, חברה, שתעזור לנו לבנות בתוכנו את התכונה הזאת. ואז אנחנו חייבים למשוך את כוח הבורא שיעזור לנו להפוך להיות משפיעים על פני הרצון האגואיסטי שלנו.

לכן אנחנו זקוקים לסביבה, לבורא, מפני שאחרת אנחנו לא נוכל לבנות את ההשפעה על פני הקבלה. ואז אנחנו נוכל לבנות בתוכנו חלל פנימי שיתמלא באור, ונתחיל להרגיש ולהבין בתוכו את כל המציאות הרוחנית העליונה.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 22.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לבנות אהבה מעל לאגו?
מחשבות על השפעה
כוח האידיאל הגבוה של ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest