עזור לי למצוא אותך

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

ההתקדמות מתרחשת בעזרת אותו הכוח שעורר אותנו לחפש אותו. כתוב ש"אין עוד מלבדו" ורק הוא לבדו פועל. ואם כל הטבע מתקדם לפי תוכנית מדויקת הנקובה מראש, אז ביחס ליחידים מהאנושות פועלת תוכנית אחרת שבה יש את ההשתתפות של אותם היחידים המיועדים לגלות את הבורא. בעזרת ההשתתפות הזו שלהם הם מגלים אותו.

כלומר ההבדל בין האנשים האלו לאחרים הוא בכך שלאלה לא ניתנה ההשתוקקות לגילוי הבורא והם עוברים גלגולי חיים תחת השליטה המלאה של הכוח הכללי של הטבע. אך האנשים שבתוכם טבוע החיסרון לגלות את הבורא חייבים לבנות קשר עימו, יחסים, כשהם משתתפים אישית בתוכנית הזו. וההשתתפות הזו באה לידי ביטוי כך שאנחנו מתחילים להרגיש בכל שלב של מימושה קשר יותר ויותר נאמן וקרוב עם הכוח העליון.

אנחנו מרגישים שאנחנו זקוקים לו מסיבות שונות: כדי שיעזור לנו לגלות את מצבנו, להתקדם, להבין, להרגיש, לשנות את עצמנו, לעשות את עצמנו דומים לו! אך העיקר זה שבכל צעד שנעשה אנחנו נגלה נחיצות חדה יותר ויותר לקשר עימו.

אז אנחנו מתחילים להשתמש בכל העולם למען המטרה הזאת, בכל האפשרויות הקיימות בידינו. וזה נקרא בשפת המקובלים "לקיים תורה ומצוות"! אנחנו מתחילים לפרש בצורה נכונה את המילים שאנחנו קוראים, ולא כמו אנשים שלא משתתפים בעצמם בגילוי הבורא, שתופסים את הספרים האלה כמוסר דתי, כחוקים והוראות כיצד לחיות בעולם הזה, כאיזה מעשים גשמיים, כמסורת.

רק יחידים מנסים להבין את המשמעות האמיתית של הספרים האלו ומה הם ממליצים לנו לעשות. כך הם מגלים שאנחנו צריכים להשתנות כדי להיות תואמים לכוח העליון, ואז אנחנו נגלה אותו, נדע כיצד להתקשר עימו ולהשתתף בעבודתו במימוש תוכנית הבריאה. לכן אנחנו מבקשים ממנו את הרצון, את תיקון הרצון או את המילוי. כל זה כבר הופך לשלבים של עבודתנו הפנימית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הטקסטים המוצפנים של המקובלים
בקש כל מה שתרצה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest