דף הבית / המשבר ופתרונו / תסיקו מסקנות, רבותיי!

תסיקו מסקנות, רבותיי!

שאלה: איך אפשר בצורה נכונה להביא לאנשים מידע על המשבר הקרב ובא?

תשובתי: קודם כל, בשום אופן אל תפחידו את האנשים, אלא פשוט תעבירו הכול לבסיס מדעי, הגיוני, ותקשרו את כל העובדות יחד למערכת אחת יחידה, כדי שהאנשים יבינו שיש לנו כאן עסק עם משבר מערכתי של טבע האדם, התנגדותו של האדם לעולם הסובב.

צריך לתת להם בידיים מערכת, להביא דוגמאות של מקרים פרטיים ספציפיים של המשבר: בבריאות, בחינוך, בהשכלה, בתרבות, במדע, באומנות, בכלכלה, בפיננסים, בכל התחומים הסוציאליים של החברה.

אנחנו לא נוגעים בפוליטיקה, לנו זה לא חשוב, כי אנחנו לא מתכוונים להשפיע עליה, אנחנו צריכים לחנך את האדם. שינוי ערכי האדם יגרור אחריו שינוי ערכי החברה. אם אנחנו נתקן את האנשים, הם בעצמם ימצאו דרך אופטימלית של שינוי ערכי החברה למצב הטוב.

לכן צריך להראות את המשבר רק על ידי דוגמאות ספציפיות, שקרובות לעָם, מבלי להפחיד. העיקר, לתת לאנשים תמונה מערכתית שהמשבר הוא תוצאה של התנגדות של האגו שלנו לכוח האלטרואיסטי הכללי של הטבע. כאשר האדם יבין זאת, אז כל הפסיפס יתחבר לו ביחד.

אבל הכי טוב לא להזכיר שום עובדות שליליות, כדי שהן לא יבואו מאיתנו. בזמן הסדנאות אנחנו נותנים לאנשים שאלות מכָוונוֹת, והם בעצמם בשיחה ביניהם, על ידי השלמה זה את זה, יהיו מודעים לקיום המשבר ויסיקו את המסקנות המתאימות.

מתוך שיחה עם הקבוצות, 24.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה לא לפי דפוס זהה
שינויים חיוביים
מגע בין מנהל לעובד הכפוף לו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest