דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תנועה מנוגדת לאגואיזם

תנועה מנוגדת לאגואיזם

שאלה: לטבע האגואיסטי שלנו יש כביכול שני צדדים. מצד אחד, הרצון לעושר הוליד אי שוויון ועוני, מצד שני, הוא הביא להתפתחות של טכנולוגיה, מסחר, תקשורת.

מצד אחד, הרצון לשליטה וכבוד היה מקור לכל מיני תככים ומלחמות, מצד שני, הופיעה מדינה, חקיקה. היום נקלענו למצב מיוחד, כאשר הפיתויים האגואיסטיים לא עובדים יותר. מה יהיה הכוח המניע לתהליך ההתקדמות בעתיד הקרוב אם האגואיזם הפסיק לפעול? כלומר גם הטבע לא מאפשר לו לעבוד, וגם מעט מאוד דברים מושכים אותנו.

תשובתי: אני חושב, שנגיע להכרה שעלינו לנוע לכיוון אחר לגמרי, הפוך לאגואיזם, ולפתח יחס של החברה האנושית כלפי שאר דרגות  הטבע, יחס אלטרואיסטי ואינטגרלי לחלוטין. עלינו לקחת את עצמנו בידיים ולהתחיל לפעול בהבנה שאנחנו חייבים לפעול בניגוד לאגו שלנו, להתאחד, לדאוג זה לזה לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" ובאופן כזה להתקדם למצב שבו "על כל פשעים תכסה אהבה", כלומר קשר מוחלט, דאגה הדדית מוחלטת. אז  נוכל להתגבר על המחסום הפוטנציאלי העצום בין הטבע שלנו לטבע הכללי ונתחיל להרגיש את הכוח הטוב שמחייה ומחזיק את כל הטבע. באופן כזה נשיג גילוי של הבורא.

שאלה: היום האדם מקבל תענוג מזה שהוא דואג רק לעצמו. ואילו אתה אומר שהוא יתחיל ליהנות מדאגה לאחרים. כיצד יכול להתרחש כזה שינוי, זה הרי מנוגד לטבע שלנו?

תשובתי: תחת השפעה של הרצון שלנו והכוח העליון.

שאלה: אז  מה הצורך באגואיזם ומהי המטרה שלו?

תשובתי: כדי שנשיג בעצמנו, בניגוד לאגואיזם את ההכרה בהכרחיות לדאוג ולהיות מחוברים בקשרים טובים זה עם זה. זו המשימה שלנו.

שאלה: כלומר האגואיזם לא מושמד?

תשובתי: לא, עלינו לעבוד מעליו, בניגוד אליו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 30.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest