דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / תמיכה מצד ערביי ישראל

תמיכה מצד ערביי ישראל

שאלה: מאז מבצע "שומר החומות" יש הרבה יותר ערבים תושבי ישראל שנכנסים לדף הפייסבוק שלך בעברית, קוראים כתבות, צופים בסרטונים, מודים לך מקרב לב על השקפת העולם הבריאה והיציבה שלך ביחס למה שקורה בישראל, במזרח התיכון ובעולם. למה לדעתך יש פתאום התעוררות מצד ערביי ישראל?

תשובתי: יש להם חיים כפולים, הם רואים שאפשר לחיות בצורה אחרת, הם מתרשמים במשהו מהרוח שיש אצלנו, ולכן נמצאים ממש בין שני עולמות. הם גם מרגישים שנאה כלפיהם מצד הערבים שנמצאים מחוץ למדינת ישראל, כי ערביי ישראל מקבלים המון הטבות מהמדינה, הרבה שירותים, החל מלידת ילד ועד בתי ספר והשכלה גבוהה, ולכן הערבים שמחוץ לישראל מקנאים ושונאים אותם.

שאלה: מה המסר העיקרי שהיית מבקש לומר לערבי ישראלי שמתחיל לצרוך את התוכן שלך ולהקשיב לך וחי חיים כפולים כמו שאתה מתאר?

תשובתי: שעלינו להגיע לקיום של כל חוקי הטבע ולהראות לעולם שאין ברירה, אנחנו חייבים לעשות זאת. והיהודים צריכים לתת דוגמה לקיום החוקים הללו, הם הראשונים לתת דוגמה לכל העולם לחיים בהרמוניה עם הטבע. גם בני הדודים שלנו הערבים חייבים לעשות זאת, וגם הם יצטרכו להשתנות. כלומר עלינו לראות בסופו של דבר שכל בני אברהם צריכים לקיים ולחיות בחיבור.

שאלה: מבין כל ערביי העולם, האם לערבים שחיים בתוך גבולות ישראל יש תפקיד מיוחד ביחס לתיקון המין האנושי?

תשובתי: כן. היינו שמחים להראות לכל העולם שאפשר לחיות בדו-קיום בינינו, אבל זה לא פשוט, זו "קליפה" שלא נותנת לנו אפשרות להתחבר כי היא נובעת מהזלזול שלנו היהודים, הישראלים, בחיבור בינינו, ולכן גם הערבים מתייחסים אלינו כך.

עלינו לחשוב איך אנחנו מגיעים לתיקונים, זה תלוי רק ביהודים, אז גם הערבים יתחברו וישתנו. אנחנו לא רואים זאת עכשיו, נראה לנו שזה עם ערמומי, עם עקשן, עם ששונא אותנו, אבל הכול יכול להתהפך מהר מאוד, זה תלוי רק בנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 13.6.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest