דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / תלמוד – תוכנית התיקון המפורטת ביותר

תלמוד – תוכנית התיקון המפורטת ביותר

מיכאל לייטמן

שאלה: אם לתיקון הנשמה נחוצה רק חכמת הקבלה, מדוע יצרו חכמי העבר כל כך הרבה פירושים לתורה, כמו משנה ותלמוד? במה זה עוזר לנו?

תשובתי: אם תוך כמה שנים של לימוד חכמת הקבלה תשיג תיקון להשפעה (לשמה), תוכל לפתוח את התלמוד וליהנות ממה שכתוב שם. הרי אתה מתחיל להבין את כל החוקים המתוארים שם בהתאם למהותם הפנימית, לחכמת הקבלה. אתה תבין על מה כתבו כל חכמי העבר הענקיים האלה.

כעת השפה שלהם מבלבלת אותך ומסתירה ממך את עולם האמת. אחר כך אתה תבין הכול, מאחר ותימצֵא באותה המדרגה שממנה הם כתבו זאת. אתה תרגיש את אותם המצבים שמהם הם קיבלו השראה לכתוב את הפירושים שלהם. הטקסטים האלה כבר לא יהיו שונים עבורך מהמאמרים הקבליים.

במילים: שור, חמור, פרה, נזק, בית מקדש, סנהדרין, שדות, נחלות וכו', הם ביטאו תהליך של תיקון הנשמה. כל התורה מדברת רק על תיקון הנשמה וההידמות שלה לבורא, היא כולה שמותיו של הבורא. מפרש אחד מתווכח עם השני ודעותיהם נחלקות, זהו הויכוח הנצחי בין קו ימין וקו שמאל, מידות הקבלה וההשפעה, והבירור כיצד למזגם בצורה אופטימלית.

התלמוד מסביר את התהליכים הרוחניים בפרטים המפורטים ביותר. זה רק אותך מבלבל כעת, מאחר ואתה חושב שמדובר על אלף דעות שונות. אך אחר כך אתה תבין שאין זה אלף דעות, אלא מבט על אותה התופעה שאותה ניתן לתקן מאלפי זוויות ראיה שונות.

לא החכמים הם שמתווכחים ביניהם, אלא הנשמות שנמצאות במערכת הכללית, מסבירות לך כיצד כל פעולה קשורה עם כל השאר, כיצד כל איבר, נשמה נפרדת, מתייחסים לעבודה של הנשמה הכללית של האדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 31.05.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
תלמוד, מוסר ועסקים
ספר הוראות בדרך אל האור
להרגיש את המילים בתוכנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest