תלמד להבין בלב

שאלה: אני יודע שמבינים בשכל. מה זאת אומרת "להבין בלב"?

תשובתי: אתה עדיין צעיר. עוד תגלה שמבינים דווקא בלב, ואם הלב אינו רוצה לקבל משהו, השכל אינו שווה דבר. בכל הפעולות שלנו אנחנו מצייתים ללב, כלומר לרצון. הרצון הוא הבסיס שלנו, הטבע שלנו וחומר הבריאה שהבורא ברא. השכל בסך הכול מעבד את המידע ואינו יכול לחייב אותך לשום דבר.

רק נדמה לך שאתה מבצע את החישובים שלך בשכל ורואה את התוצאות שלהם בצורה של נוסחאות, טבלאות וגרפים. למעשה זה לגמרי אינו כך, ובסיכומו של דבר הכול נקבע על ידי הלב (הרצון). זה אינו מפחית מערכו של השׂכל, אם כי למען האמת אין לו שום תפקיד אחר מלבד עיבוד המידע. איזה מידע הוא מעבד? – את המידע שהוא מקבל מהלב.

בני אדם הם יצורים שמרגישים. אני יכול לשפוט מה רע או טוב בשבילי, מהי אמת ומהו שקר, מה מר ומה מתוק. אך בסופו של דבר, לְמָה אני רוצה להגיע? בכל מקרה אני רוצה להגיע למתוק, אלא שבעזרת השכל אני בודק האם זה באמת מתוק. אולם כך או אחרת, התוצאה, כלומר המילוי, נמצאת ברצון.

הביטוי "הלב מבין" מסמל את המיזוג של השכל עם הרגש. הלב הוא הרצון שעבר תיקון בעזרת אור החסדים, ולכן יכול לקבל לתוכו את אור החכמה. זה מסמל את ההבנה. ההבנה שבאה אל הלב היא אור החכמה שמלובש באור החסדים. ובצורה כזאת, יש לך רגש ושכל שפועלים יחד. וזה אמיתי, ובמקביל לכך, זה גם מתוק.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מדריך להתעלות רוחנית
השׂכל העליון – בהשפעה
עם הראש של העליון על הכתפיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest