דף הבית / אהבה / תלמדו לשמח זה את זה

תלמדו לשמח זה את זה

העיקרון השני של היחסים בין בני זוג נשואים אומר: "כל אחד צריך כל הזמן להשתדל להעלות את מצב רוחו של בן הזוג". כל אדם תמיד שמח להזדמנות לשפר את מצב רוחו. ובמקרה כזה, אתה צריך לראות את עצמך יותר מבן זוג, ממש כמו אימא שדואגת לרווחתם של ילדיה.

כלומר, צריך להשתוקק לשמח את האחר, לשפר את מצב רוחו, לדאוג לכך שיהיה לו טוב: להשתדל להביא לו את מה שהוא אוהב, להכין, לסדר. ואני צריך להראות שאני עושה את זה במיוחד למען אשתי, בכך שרוצה לגרום לה תענוג. אני כל הזמן נותן לה דוגמה להתנהגות שאותה הייתי רוצה גם כן לראות מצידה ביחס אליי.

מדובר על זוג נשוי שלומד לבנות יחסים נכונים זה עם זה. מובן לנו, שאנחנו שני אגואיסטים שחייבים לתקן את המצב במשפחה שלנו. לכן כל אחד מראה דוגמה לאחר ויש לו את הזכות אפילו להזכיר לשני כיצד הוא צריך להתנהג.

יחד עם זה, חשוב מאוד לעלות זה לזה את מצב הרוח, כי אנחנו הרי רוצים לבנות קשר בינינו! מצב רוח טוב פותח את האדם, ומצב רוח רע מחייב אותו להסתגר בתוך עצמו. לכן במצב רוח רע הוא לא מסוגל להתקשר עם האחרים.

אם בן הזוג נמצא בכזה מצב מדוכא, שלא ניתן לשמח אותו בשום דבר, אז צריך לרדת עד למצב הרוח הרע שלו, לחלוק את הדאגות שלו, להשתדל לראות הכול דרך העיניים שלו ולהסכים עם ההערכה שלו, ולהצדיק אותו במאה אחוז. ולאחר שאתה תרגיש את עצמך שאתה נמצא באותו מצב רוח רע, בכעס משותף, תשתדל להוציא אותו משם. כי ללא חיבור אי אפשר להוציא את האדם מירידה, צריך תחילה לתפוס אותו במשהו.

ואם אתה סתם תנסה לשמח את בן הזוג במצב כזה, אז עלול להיווצר אפקט הפוך, והאופטימיות שלך תזמין בתוכו כעס עוד יותר גדול, מפני שאתם עומדים זה נגד זה. תחילה חייבים להשיג חיבור, סולידאריות, להרגיש זה את זה, ורק אחר כך, בהדרגה, לאט לאט להתחיל להעלות לו את מצב הרוח, זו תהיה גישה פסיכולוגית נכונה.

כל מצב צריך לנצל לעבודה על הביטול העצמי שלך. למשל, אתה נכנס הביתה ורואה שנעלי הבית לא עומדים במקומם, אז תשמח בזה שיש לך הזדמנות להתעלות על הרוגז שלך ושאתה קיבלת חומר לעבודה. אתה יודע שאתה מרוויח מזה, בכך שאתה מפנה בתוכך שטח לקשר יותר עמוק.

אדם צריך לקבל פיצוי עבור הוויתור שלו, כדי שירגיש שכדאי לו ללכת על הוויתור הזה, כי בצורה כזאת הוא מרוויח אהבה, קשר טוב ועוד משהו נעלה יותר! בתוך ההרגשות האלה פתאום מופיעה איזו התעלות מיוחדת, שמעלה מדרגה בהמית לדרגה אנושית של יחסים ושנותנת להבין שזה היה שווה את זה.

שאלה: ואם אני נכנסתי הביתה ואני רואה שהוא כולו אפוף בענני סערה? לאישה יש מצב רוח רע וזה נורא מרגיז אותי, אני נדבק במצב הרוח הרע הזה. מה צריך לעשות במקרה כזה?

תשובתי: לך תחפש מצב רוח טוב, בדיוק כפי שהיית מחפש את נעלי הבית! תחפש דרכים לשפר את מצב הרוח שלה ושלך. אתה עכשיו צריך להפוך לפסיכולוג כלפי אשתך ולחפש אליה גישה מדעית, בונה ומתחשבת, כדי לבנות איתה כזה קשר שיוציא אותה מתוך הייאוש, הכעס, ויעלה לדרגה אחרת של יחס לחיים. אתה עובד עכשיו כפסיכותרפיסט אמיתי.

ויש לך אפילו כלים יותר חזקים של השפעה מאשר לפסיכולוג חיצוני, כי אתה יכול לגשת לאשתך, לחבק אותה, וביחס של אמון לשאול אותה מה קרה. קודם כל תחבק אותה, זה מייד יפשיר הכול. זה כזה דבר בחיים, שמביא לאדם תענוג והרגשת תמיכה.

כל השיטה של היחסים המשפחתיים מסתכמת בוויתורים ובחיבור שמושג על ידם, בהתגברות על האגו שלך, כדי שעל כל פשעים תכסה אהבה, בעזרה לזולת, בנתינת דוגמה איך להתחבר חזרה איתך. במילים האלה כבר יש את כל מה שדרוש, אין לי יותר מה להוסיף.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 46, 01.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
היה משחק, והוא הפך למציאות
כל אוצרות העולם בתוך גלידה אחת
ויתורים הם סימן לכוח ולא לחולשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest