תכונות של הבורא

שאלה: מה הן התכונות של הבורא כגון כוח, גאווה, טוב, חסד?

תשובתי: ביחס אלינו, הבורא זו תכונה אחת של השפעה ואהבה חלוטה, שמתגלה באופנים שונים. כל התכונות שלנו נולדות ומתפתחות תחת השפעה של האור העליון. בבורא התכונות האלה לא קיימות. אבל כשמשיגים אותו, אנחנו משייכים אותן אליו. ביחס אלינו, הבורא הוא מוחלט, ומנוגד לנו לחלוטין.

התכונה העיקרית והיחידה שלנו היא רצון לקבל, להתמלא בכל הצרכים שמתעוררים בנו, כאילו שחסר לנו משהו, ואילו לבורא יש לחלוטין הכול. יתרה מכך, הוא לא מרגיש שום חסרון, להיפך, הוא רצון מוחלט להשפיע, למלא. גם אם יש לו צורך, אז הוא רק צורך להשפיע, למלא. כמו אימא שכל הזמן דואגת לילד שלה, בכך שרוצה כל הזמן לתת לו משהו, לעזור במשהו, למלא במשהו, כך גם הבורא ביחס אלינו. ההרגשה הזאת מתגלה לנו כאשר אנחנו משיגים אותו. לכן, אפשר לומר שיש בו צורך "לשפוך את עצמו" ולא יכול. אנחנו, מצידנו, להיפך, רוצים לקבל ולא יודעים איך, ממי ובאיזה אופן. לכן נוצרת בעיה ביצירת מגע בין הרצון שלנו להתמלא ורצונו של הבורא למלא אותנו.

המגע הזה אפשרי, רק אם הרצונות שלנו להתמלא יהיו מכוונים כדי לעשות לו נחת רוח ולגרום לו לתענוג, כפי שהרצון שלו למלא אותנו מעורר בנו תענוג. לכן עלינו לתקן את עצמנו. אבל לא לתקן את הרצון, כי עליו להיות כמה שיותר גדול, אלא את הכוונה: למלא את הרצון ליהנות לא למען עצמי, אלא כדי לתת תענוג לבורא.

במקרה כזה, העניין הוא אפילו לא ברצונות ובכוונות, אלא שבאופן הזה אנחנו מגיעים להידמות לבורא כתוצאה מהתיקון שלנו. אז, אנחנו עולים למדרגה של הבורא וממשיכים בהתפתחות שלנו, החל ממדרגה זו. ועל מה שקורה הלאה נדבר כאשר נשיג אותה. שם מדובר בחומר אחר לגמרי ובנסיבות אחרות לגמרי. אבל, אפילו תחילת תנועה לכיוון הבורא, מהנקודה הראשונה כלפי מעלה, נותנת לנו הרגשה של נצחיות, אין סופיות ושלמות מוחלטת.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.04.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest