דף הבית / חינוך, ילדים / תינוק לפי הזמנה 

תינוק לפי הזמנה 

הערה: הגנטיקה המודרנית הגיעה לרמה כזו שמאפשרת למדענים לשנות גנים של תינוקות כך שייוולדו בריאים יותר, יפים יותר וחכמים במיוחד, וישביחו את האנושות כולה.

הטכנולוגיה תאפשר גם לשלוט על הורשת הגנים לדורות הבאים. האם זה נכון לתכנת את הילד העתידי?

תשובתי: המדע מציע לנו המון אפשרויות, השאלה היא איך אנחנו מנצלים אותן.

הערה: ההורים רוצים שהילד לא יסבול.

תשובתי: אם ניתנה לנו כזאת אפשרות, אז אני בעד לקבוע מראש שהילד יהיה בריא, זה בראש ובראשונה. אם היינו יכולים גם לגלות את גן האושר וההצלחה, אז זה היה הכי טוב. אבל הוא לא נמצא שם, האושר נמצא בדרגה עליונה יותר, ולא ברמה של מחקרים ביולוגים. כאשר מתגלה סיכוי להפוך את האנשים לבריאים יותר מבחינה פיזית ונפשית, אז בוודאי שצריך להשתמש בזה.

יכולים לחלוק עלי, במיוחד אנשים דתיים מהסיבה שהכול נובע מהבורא, אבל אם כך אז בכלל מה הטעם לנקוט באיזשהו צעד, ובשביל מה ללכת לרופא וכדומה? נאמר ש"ניתנה רשות לרופא לרפא", כי הטיפול כולל גם את האיבחון ועוד אלמנטים נוספים שמשפיעים על הגוף שלנו, ולכן אנחנו צריכים לקבוע ולעשות. אם למשל בשלבים מוקדמים של ההריון נוכל לקבוע, שעתיד להיוולד ילד לא מפותח דיו, עם נזק כזה שלא ניתן יהיה לתקנו, אז צריך להפסיק את ההיריון.

קודם כל, יש זמן שבו נוצר הוולד, וצריך לאפשר לקבוע את התכונות שלו, עוד לפני שהוא מתעצב. תחילה יש שלושה ימים של קליטת הזרע, אחר כך עוד ארבעים יום ליצירת הוולד, שבמהלכם הוא עדיין לא נחשב לעובר. אם בפרק זמן זה נוכל לצפות מראש מה שהולך להתרחש איתו, אז מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, הרפואה והדת, זה לא נחשב רצח או הפסקת חיים. ולכן אנחנו צריכים להשתמש במסגרות הללו. אני בשום אופן לא מתכוון ללכת נגד הטבע העליון! להיפך, אני סבור, שכעבור ארבעים יום, לאחר שהוולד מקבל את הנשמה שלו, על בסיס של שורשים וענפים בעולמנו, אז כבר אסור להתערב בהתפתחותו. אבל את כל הנטיות שלו אנחנו יכולים לקבוע עוד לפני כן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.2.2016

 

לינק לכתבה

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest