דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת עולו של האגו

תחת עולו של האגו

שאלה: האם עם ישראל היה מודע לכך מתי שהוא, שהוא נמצא בשליטת האגו?

תשובתי: ודאי. קבוצת אברהם, יצחק ויעקב ובניו. עם ישראל ביצע עבודה רוחנית גדולה במשך כל הדורות האלה, החל מאברהם, שאיתו הוא יצא מבבל ועד לכניסה למצרים.

היום כבר לא רק עם ישראל, אלא גם העולם כולו מתחיל לגלות שהוא נמצא במצרים.

אבל זה לא אומר שהעולם חוזר לאחור. זה לא משנה מה קרה לפני כן, כי בתורה אין מושג של "קודם" או "מאוחר". היום העולם תופס שהוא נמצא תחת עולו של האגו שהורס אותנו, מוביל לתהום ולהשמדה. כל העולם כבר מרגיש את זה: הסתיימו "שבע שנות שובע", שבמהלכן האגו שיחק לטובתנו.

אנחנו רצינו להשיג שגשוג בחברה צרכנית, ולכן כל הזמן צברנו אחוזים של הצמיחה הכוללת. משנה לשנה אנחנו חגגנו את ההצלחה, אבל היום הכול נגמר. החלה ירידה, הכול נעלם. ואף על פי שהמנהיגים והבנקאים מנסים בכל כוחם להיאחז בעבר, המצב הולך ומחמיר מיום ליום. אנשים מבינים שהבעיה היא באדם.

המשך ההתקדמות והרצון לרכוש ולהיות מוצלח הופכים לבלתי אפשריים, מפני שהרצון עצמו משתנה. האופנה נמאסה עלינו, אנחנו התעייפנו מהפרסומת המעצבנת, שקוראת לקנות דברים לא נחוצים. המוצרים בשימוש לטווח הרחוק, כמו מקררים, מזגנים, טלוויזיות, מתקלקלים מהר, מפני שליצרנים כדאי שאנחנו נקנה מוצרים חדשים ובזה נאפשר להם להרוויח על חשבוננו. בזה מושכים אותנו למחזור אין סופי של עבודה ואנחנו עובדים 10 עד 15 שעות ביממה.

לאט לאט הופך להיות ברור, שגישה כזאת לחיים היא בלתי אפשרית. האגו שלנו הורס אותנו, וכאשר אנחנו נבין זאת, אז נרגיש שאנחנו נמצאים במצרים, בעבדות של האגו. אבל זה עוד לא הכול. לא מספיקה ההרגשה שהאגו משמיד אותי ולא נותן לחיות. אני צריך לחשוב על איך לעלות מעליו ולסדר בצורה אחרת את החיים שלי, לא בקבלה אלא בהשפעה ובקשר עם אנשים אחרים. ומאחר והקשר הזה מתגלה היום בכל העולם, אני חייב להתכלל בו, אחרת אני נמצא בסתירה עם ההתפתחות של הטבע.

על ידי חיבור עם אנשים אחרים בעולם, שהופך למערכת אינטגרלית יחידה, אני נכלל בה ומתחיל להתקיים בה בצורה הרמונית. אחרת אני מפסיד וסובל מכל מיני מכות.

אבל איך אני יכול לצאת מהאגו ולהתחבר עם אנשים בקשר טוב? בזה שאני משתוקק לזה, אני מתחיל להרגיש עד כמה זה עוצר אותי, מושך לאחור. וכאן מתחיל המאבק ביני לבין האגו שלי. אני הופך להיות כמו "משה", האגו שלי הופך להיות כמו "פרעה", ואנחנו מתחילים להיאבק על התוצאה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים. יציאת מצרים", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השורש של כל הגלויות
כיצד נולדת הרגשת הגלות?
כל העולם בגלות, כל הארץ זה מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest