דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת השגחה מלמעלה

תחת השגחה מלמעלה

שאלה: אתה אומר, שספר הזוהר יכול להיות לפעמים תרופה ולפעמים רעל. מה זה אומר?

תשובתי: המקובלים מתארים על דרך משל את הדילמה הזאת, כבחירה בין "סם החיים" ו"סם המוות", או שמביאים את הדוגמה של תרנגול ועטלף. כאן הכול תלוי בכוונה של האדם: האם הדחף למטרה מניע אותו? זה לא אומר, שבזה שהוא פותח ספר קבלה הוא בהכרח חייב לכוון את עצמו למטרה האמיתית, אחרת הוא יקבל את "סם המוות". אי אפשר לדרוש דברים כאלה. ולכן הבורא נותן לאדם כוונות נכונות. בדיוק כמו שתינוק נמצא תחת שמירה מלאה של מבוגר.

אפילו שהאדם מגיע ללמוד, ללא כל ידע בסיסי, ובמחשבות חושב על כל דבר שבא לו, אבל למעשה זה לא הוא חושב ולא הוא פועל. אלא מלמעלה מספקים לו ליווי וטיפול קבוע. אם היית מסתכל מהצד, היית רואה שהוא דומה לתינוק שרק נולד, שאין לו שום דבר מעצמו. זו פשוט איזו מערכת, "גוף" שמתפקד בהתאם לתוכנית. מציידים אותו בכל מה שצריך והוא סופג ופולט מה שצריך וכך גדל. בשלב הזה אין לאדם לא בחירה חופשית ולא שום אבחנות.

אבל לאט לאט הוא גדל ומתחיל לנוע באופן עצמאי. בהתחלה הוא לא נותן לעצמו דין וחשבון בכל מה שקורה, אחר כך מתחיל בצורה הכרתית לתפוס משהו, לצעוק במכוון על משהו וכולי. לאט לאט הוא מבין מה זה טוב ומה זה רע, באילו נסיבות טוב ובאילו רע. ובהתאם לכך מתחילים לשחק איתו, להראות לו, מה הוא עושה בצורה נכונה ומה לא.

יש כאלה ששומעים טוב יותר והאחרים פחות טוב. זה תלוי בתכונות המולדות ובחינוך. באופן כללי, מדובר על מערכת עצומה שנקראת "שכינה", שמטפלת בכל אחד ואחד ומביאה את כולם לגמר התיקון.

לכן אני לא יכול לומר לך מתי ספר הקבלה נותן חיים ומתי מוות. תחילה מלמדים את האדם את זה. כעבור שנים הוא מבין, שרק בקבוצה הוא יכול לממש את עצמו ולעבור מקשר גשמי עם החברים לקשר פנימי, רוחני.

ואז הבחירה שלו היא, להימשך לגילוי של הרשת הרוחנית בין החברים. יכול להיות, שהיא נסתרת מהם, אבל הוא רוצה לגלות אותה. זה נקרא שהוא נמשך לחיים, כי הרשת הזאת היא כולה חדורה בהשפעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדריך למציאות העליונה
איך משקר כפול נולדת אמת
תשליכו את המשׂא של יום האתמול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest