דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחפשו את הבורא בתוך הנבראים

תחפשו את הבורא בתוך הנבראים

שאלה: למה הבורא יצר מערכת עולמות דטומאה כנגד מערכת עולמות דקדושה?

תשובתי: הרצון לקבל נברא, מפני שבריאה יכולה להיות רק משהו שהוא מחוץ לבורא. לבורא ישנה תכונה של השפעה, אהבה, כל טוב, בלבד. לבורא אין יותר משהו חוץ מזה, וזו תכונה ששולטת וממלאה את כל המציאות. כל הבריאה מלאה בכזאת אנרגיה טובה.

לכן התכונה ההפוכה צריכה להיות אנרגיה שחורה שמקבלת ומושכת לתוכה את האור ומרגישה רק את מה שנמצא בה. ברצון להשפיע יש 100% של הרגשת הזולת. אנחנו לא מבינים זאת. הבורא, זו תכונה שלא מרגישה את עצמה, אלא מרגישה רק את הזולת.

האדם מרגיש את עצמו כאישיות: יש אני ומה שאני מרגיש, אני עושה. אבל לבורא אין את כל זה. לכן אין לו שום דמות, אלא תכונה אחת של השפעה, כלומר, הרגשת הזולת. הוא מרגיש את עצמו כנמצא בזולת. לכן אין בורא ללא נברא. בורא, זו תכונת האהבה שמתגלה מחוצה לו. הוא נמצא בכולנו, ובפני עצמו הוא כביכול לא קיים.

עכשיו צריך לבנות תכונה הפוכה לו. יוצא, שהנברא צריך להיות מישהו שמרגיש את עצמו ולא את הזולת, לא את האחרים. ההרגשה העצמית היא נקראת "רצון לקבל", ולכן זה הנברא.

הרצון לקבל מרגיש רק את עצמו ולא מרגיש את האחרים במאומה. במצב כזה הרצון הוא מאוד מוגבל. אפילו שהבורא ימלא אותו במאה אחוז, התענוג שלו יהיה קטן מאוד, כי זאת הרגשה של הבידול שלו, ניתוק מאותו הכוח שנקרא "בורא".

במצב כזה הרצון לקבל מנותק מהרגשת הזולת, מהשפעה, והוא לא מבין עד כמה זה נפלא. והוא נהנה רק מזה שמרגיש את עצמו. זה נקרא "ניצוץ" של החיים.

כדי להביא את הרצון לקבל לשלמות ההרגשה כמו לבורא, צריכים להוסיף לו אפשרויות כדי שהוא יוכל לעבוד בהשפעה, על אף שהוא מרגיש רק את מה שקורה בו עצמו. כי הוא לא מרגיש את הזולת, מבחינתו הזולת לא קיים.

למעשה, אנחנו לא רואים שום דבר. אנחנו חושבים שהעולם זה מה שאנחנו רואים מסביב. אבל אנחנו לא רואים את העולמות, את כל המרחב הזה שנקרא "העולם הרוחני", כי אין לנו שום אפשרות להרגיש את הזולת.

כדי להציל את הנבראים מהפירוד הנורא הזה נעשה "צמצום א'", נוצר "מסך" ו"אור חוזר".

שאלה: מה יהיה איתי כאשר אני ארכוש את כוח ההשפעה? האם אני גם אעלם?

תשובתי: בכלל לא תהיה לך שאלה על זה. אפילו אם אתה תיעלם לגמרי, זה לא מה שידאיג אותך. מי שחושב על עצמו הוא מנותק מהבורא, כי לבורא אין כאלה מחשבות.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 24.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מתקן הדמיה לחקר אמת ושקר
אחדות והופכיות
למה לי להיות מנוגד אליו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest