דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחלק את עצמך נכון

תחלק את עצמך נכון

ספר הזוהר, פרשת "נשוא", סעיף 99:

""ויתייצבו בתחתית ההר". כך יהיו בגאולה האחרונה, תחת תלמידי חכמים, כעבד שהולך לרגלי הסוס של אדונו."

שאלה: איך אפשר לגרום לכך שהעבד ילך לרגלי הסוס של אדונו, ולא להיפך?

תשובתי: זה תלוי בנו. בעל הסולם כותב בסוף ה"הקדמה לספר הזוהר", שאם אנחנו נחלק בצורה נכונה בעבודה שלנו את הפנימיות והחיצוניות, אז בהתאם לזה, גם בעולם הכול יתחלק. ולהיפך, אם אנחנו לא עושים בתוכנו את החלוקה הנכונה, אז גם העולם מתחלק בצורה לא נכונה.

ולכן, כל ההתקפות של העולם מעידות רק על כך, שאתה בעצמך אינך מחולק בפנים בצורה נכונה. המושגים הרוחניים הפנימיים אצלך כמו, השפעה, אהבה, בורא, קבוצה, אינם נמצאים למעלה מעל לגשמיים. וכתוצאה מזה, אתה הופך את כל העולם "מהרגליים ועד הראש", בכך שמוריד את הפנימיות למטה ומעלה את החיצוניות למעלה, כמשהו חשוב.

אם אתה תחלק בתוכך הכול בצורה נכונה, אז אף אחד בעולם לא יוכל להתנגד לזה. אז בוא נעלה את הרוחניות בעינינו, בוא נעלה אותה מעלינו. השפעה, אהבה לזולת, חיבור – חייבים להעמידם מעל לכל, ואז מבחוץ לא תהיה שום התנגדות. כי אתה מכוון בהתאם לכוח העליון.

והיום משמיצים ודוחים אותך מכל מיני הכיוונים, רק כדי לעורר אותך לעבודה הזאת, כדי שאתה תעלה את הפנימיות מעל החיצוניות.

שאלה: איך לתת ל"ישראל" לשלוט בתוכי?

תשובתי: זה אומר להעמיד את ההשפעה מעל לקבלה, "אמונה למעלה מהדעת", את הקבוצה מעליי. בפועל זו דווקא הקבוצה מעליי, אבל במחשבה תמידית, בדאגה יום יומית. המלחמה העיקרית מנוהלת כאן, בפנים, כדי להעלות כל הזמן את ההשפעה על פני הקבלה, את גדלות הבורא על פני גדלות הנברא, גדלות הקבוצה על פני הגדלות שלי.

שאלה: איך אפשר לנהל את המלחמה הזאת יחד?

תשובתי: על ידי עזרה הדדית. בזה כל העבודה שלנו.

לדוגמה, אתמול לא הצלחתם לבנות כוונה, והיום? האם אתם מחזיקים בכוונה אחת משותפת במשך היום? האם אתם חדורים בגדלות הבורא, כך שעד הערב זו תהיה הדאגה היחידה שלכם? האם כל אחד דואג עבור האחרים, עבור זה שתחשבו על אותו הדבר? כי גדלות הבורא זו הנקודה הכי עמוקה, הכי פנימית של החיבור שלנו. שם, בנקודה הזאת אנחנו נפגשים איתו.

במילה אחת, אם אתם לא תתקדמו, אז לא תשמעו שום דבר חדש…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת משען
להעדיף פנימיות
תוספת מציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest