דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחליט מי ימלוך עליך

תחליט מי ימלוך עליך

אנחנו נאלצים לעבור דרך ארוכה של בירורים. מתחילת הבריאה ועד סופה, אלה רק בירורים של הרצון לקבל ביחס למשפיע, למקור, לבורא.

חלק מהבירורים האלה נעשים בצורה לא הכרתית, מתחת להרגשה ולהבנה שלנו, כהכנה לאותם הבירורים שיבואו לאחר מכן וידרשו הכרה והרגשה. בדומה לאופן שבו ילד קטן גדל או לאופן שבו מתרחשת כל התפתחות אחרת. צריך לעבור דרך המון פעולות וחשבונות שונים ולהישאר בהם, עד שפתאום אתה מתחיל להרגיש שמופיעה דרגה חדשה של רגישות, רמת בירור חדשה, וכך אתה עולה למדרגה הבאה.

אבל לאחר מכן, כל החידוש הזה כביכול נמחק, נשכח, אנחנו מתרגלים אליו, וההרגל מפיג את הטעם. ואנחנו מתחילים שוב לנסות לפרוץ קדימה, עד כמה שזה אפשרי, עד שבמצב הזה של חוסר ההכרה שוב נולדות הרגשות ומסקנות חדשות. הבירור העיקרי הוא: מי ימלוך, הבורא או פרעה, ה"מטה" או ה"נחש". ודאי שכל אחד מסכים לעלות לטבע האחר, לטבע המשפיע. אבל איך אפשר לקבל אותו?

וכאן מופיע המאבק הזה בין פרעה שבתוך האדם לבין משה או אהרון שבו. והוויכוח הוא: בשביל מה אני צריך להשקיע מאמצים? אם נאמר שזה לא בכוחי ושום מאמץ לא יעזור, אז בשביל מה לי לנסות בכלל?

אך מצד שני, נאמר ש"אם אין אני לי מי לי" וכן "יגעתי ומצאתי"! והבעיה היא שהאדם לא מסוגל להגיע להרגשה שהשינוי חייב לקרות בפנים. ואז, בזכות השינוי הזה, הוא יהיה מסוגל לעשות חשבון חדש.

ובשינוי הזה הוא תלוי לחלוטין ברחמי שמיים: אם הם יהיו, זה יקרה, ואם לא, לא. אבל בכל מקרה, צריך לעבוד, והעבודה היא בלמצוא חן בעיני הבורא, כדי שהוא יעשה לנו את הפרוטקציה הזאת…

אבל למעשה, זה יוצא כמו "יגעתי ומצאתי"! כלומר, הבקשות שלנו הן לא בקשות, אלא בדיקה של: עד כמה אנחנו נמצאים בעבודה, שמתחלקת "מחצה על מחצה". חצי אחד האדם צריך לעשות, ואת החצי השני יעשה האור שמגיע מלמעלה ומבצע את התיקון.

המטה, שאותו אסור לזרוק לרצפה כדי שלא יהפוך לנחש, מסמל שאתה לא יכול לוותר על הדעת שלך. להיפך, אתה צריך להחזיק אותה גבוה. והאמונה למעלה מהדעת מסמלת את העבודה מעל לשכל שלך, כמה שיותר, כדי לתת לאור להתגלות ולתקן אותך.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 19.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה בידך, מטה או נחש?
להפוך נחש למטֶה…
היגיעה – מלמטה, ההרגשה – מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest