דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחילה איחוד, אחר כך האגו

תחילה איחוד, אחר כך האגו

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 2

שאלה: אם לאגו של האדם יש שלבי התפתחות, אז האם קיימים שלבי התפתחות לאגו הקבוצתי?

תשובתי: התנועה היא רק קדימה. אין תנועה לאחור, לא בטבע ולא אצל האדם.

זה אומר, שלא צריך לחשוב על האגו ולא צריך לחשוב על האגו הקבוצתי. צריך להשתוקק רק קדימה, לאיחוד קבוצתי. אז אתם באופן טבעי תעברו את האגו הקבוצתי הזה. יופיעו ביניכם בעיות גדולות מאוד באיחוד, בהבנה, באיך לסבול בכלל את החבר שנמצא לידי, וכולי.

אבל בכל מקרה, ההשתוקקות צריכה להיות רק קדימה. אתם לא צריכים לחשוב על "איך נגלה את האגו שלנו כמה שיותר מהר". אתם צריכים לחשוב רק על גילויים חיוביים ולא על השליליים.

העניין הוא בזה, שכל ה"מלכות" טמונה בתוכנו, כלומר כל האגו העצום, הרצון עם הכוונה הענקית למען עצמי האהוב. אבל אנחנו מתחילים להשתוקק לאיחוד ובשום אופן לא למשהו אחר!

כאשר אני כל הזמן משתוקק לצד ימין, אז האגו שלי גדל בצורה שונה במקביל לזה בצד שמאל. ובאופן כזה יוצא, שברגע שאני עולה עד לרמה מסוימת, מייד בו זמנית מופיעה כוונה שלילית "למען עצמי". בסופו של דבר אני כולל את המרכיב השלילי בתוך המרכיב החיובי, ובצורה כזאת יוצר את ה"כלי" שלי.

מהמרכיב החיובי יש לי "מסך", ומהשלילי יש לי רצון פנימי שאותו אני הופך לחיובי, וכך אני כל הזמן גדל.

נאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו". לכן היסוד העיקרי שלי (1) צריך להיות השתוקקות לאיחוד שכל הזמן גדֵלה (Σ). והאגו, כלומר הכוונה לעצמי, תמיד יהיה שני (2), והוא לא ייעלם לשום מקום, אל תדאגו לו.

אתה שואל, "איך אנחנו בקבוצה יכולים לגלות את כל האגו שלה?". אתם תגלו את כל האגו של הקבוצה, כאשר תגיעו לקו העליון, לגמר התיקון.

אבל אתם בכל זאת תתקדמו לקו העליון הזה רק ב"קו אמצעי", בכך שתמיד תשתוקקו תחילה לימין, רק לאיחוד. ו"קו שמאל" יופיע בכם בעל כורחו.

rus_o_rav_2013-12-13_lesson_congress_n2_pic05

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההבדל בין האגואיזם הרוחני והגשמי
האגואיזם הוא כוח ההתנגדות לחיבור
שני סוגים של אגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest