דף הבית / כלכלה / כסף / תחזית לשנת 2012

תחזית לשנת 2012

דעתו של יאן סיואטון, ראש אוניברסיטת "צינהואה": "ההשלכות של המשבר הפיננסי הבינלאומי מתפשטות מהתחומים הכלכלי והפיננסי אל הסוציאלי והפוליטי. לכלכלה העולמית מצפים קשיים, יגדל הסיכוי לפריצת פעולות אלימות ועימותים מזוינים כתוצאה מהזעזועים החברתיים, והקהילה הבינלאומית סוף סוף תבין שמוכרחים ליצור רפורמות.

המנגנון הבינלאומי הפועל כעת אינו מסוגל לפקח על עצמו, והוא כבר אינו נותן מענה להתפתחות המצב בעולם. לכן, בתחומים הפוליטי והכלכלי כדאי ליצור מוסדות חדשים עם פוטנציאל הסתגלותי, שמסוגלים להשתנות כל הזמן תחת השפעת הכוחות הפנימיים המבוססים על עקרונות אחדות הזכויות והאחריות, ההתבססות על אפשרויות ריאליות בפתרון הבעיות, סדר עדיפויות רגיונאלי ורפורמות הדרגתיות".

התייחסותי: עד לזמן האחרון במערכת החברה האנושית היה קיים רק כוח אגואיסטי אחד, שהתבטא בכל אלמנט של המנגנון החברתי, בתור אחד שפועל רק לטובתו: וכך האנושות התפתחה.

ראה את ההרצאה שלי בנושא "התפתחות האנושות" מה-17.01.2012

היות ובזמן שלנו המערכת הפכה לאינטגרלית, על מנת לנהל אותה, היא דורשת את הכוח השני, האלטרואיסטי. בכך מראים לנו את האפשרות לפקח ולנהל את האנושות. קיימים בתוך המערכת שני כוחות מנוגדים: אגואיסטי ואלטרואיסטי. לראשונה בהיסטוריה התפתחנו עד לדרגה ולאפשרות של ניהול עצמנו והעולם הסובב אותנו!

אנחנו לא מבינים שמערכת הקשר בין בני האדם השתנתה, ורוצים להמשיך לחיות בעולם של הכוח האגואיסטי לבדו. ולכן איננו מבינים מדוע המערכת אינה ניתנת לשליטה.

ידיעות קודמות בנושא:
הפרספקטיבות הבלתי משמחות של 2012
מבט פסימי על שנת 2012
התחזית לקראת 2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest