דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / תזדרז כל עוד לא כיבו את הטלוויזיה…

תזדרז כל עוד לא כיבו את הטלוויזיה…

laitman_2010-05_ny_04c712b13e_b-70.jpg

שאלה: אם אין שום חיים לאחר המוות, אז מדוע ספר הזוהר כותב שלאחר המוות הנשמה עולה לשמיים והמלאכים מוליכים אותה לבית דין של מעלה וכולי?

תשובתי: ספר הזוהר בכלל לא אומר דבר על הגוף הגשמי! הוא מדבר על מותו של האגואיזם, ואז מתחילים לפעול עליו כוחות עליונים שנקראים "מלאכים". הם לוקחים את הרצון ליהנות שלי משני הצדדים: מימין ומשמאל, ומעלים אותו "על כנפיהם" (על המסכים) ל"רקיע" ה-1, ה-2, ה-3, כפי שנקראים כל מיני דרגות של הבינה, איפה שאני מתחיל לקבל יותר ויותר תכונות של השפעה.

כך "המלאכים" האלה מעלים אותי "לשמיים", לתכונת הבינה הכללית, ושם אני מגלה, שמאחוריה קיים עוד ארמון שלם של הבורא. הבינה כוללת בתוכה את תכונות המלכות, רצונות קבלה בתוך רצונות השפעה, והודות לכך אני מגלה את הבורא. אך האם זה קשור עם העולם הגשמי ועם החושים הפיזיים, עם החיים והמוות של הגוף הבהמי הזה? בכלל רק נדמה לי שהוא קיים, אך למעשה הוא לא נמצא !

האם קיים משהו ריאלי מאחורי התמונה של מסך המחשב? אלו הם פשוט אותות חשמליים, כוחות, ווקטורים המציירים לך כזו תמונה. ובאותה הצורה מציירים לך את התמונה התלת-מימדית הזאת, שאתה מרגיש כעולם הזה. אפילו כבר קיימים כאלו מכשירי לייזר שיכולים ליצור תמונה (תצוגה) תלת-מימדית באוויר, כאילו שסובבים אותנו אנשים חיים שמדברים ביניהם. אשליה מלאה של ההרגשה, רק שלא ניתן לגעת בה ביד, כי כל זה נמצא "באוויר". אך זה עוד יהיה ממש "אמיתי", כמו האשליה של העולם שלנו.

באותה הצורה אנחנו רואים את העולם הזה, אך הוא אינו קיים! ואז איזה חיים יכולים להיות כאן לאחר המוות? – פשוט כיבו לנו את הטלוויזיה וזה הכול… אם לא היה לך רצון לגלות את העולם העליון בזמן "שהיית חי". כי הרי לא נדרש לשם כך שהגוף ימות, אין שום קשר בין אחד לשני.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 25.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הגישה הכי מטריאליסטית
כשהשעון המעורר יצלצל
הקשת בענן שבתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest