דף הבית / יחסים / "תורידו את המשקפיים הוורודות!"

"תורידו את המשקפיים הוורודות!"

הערה: ד״ר אמה ספלה, שעומדת בראש המרכז לחקר ״החמלה והאלטרואיזם״ שבאוניברסיטת סטנפורד, מציגה השקפת עולם מנוגדת להשקפותיך. כשנשאלה אם טבע האדם הוא אגואיסטי או טוב לב, היא ענתה שיש הסבורים שבני האדם אגואיסטיים מטבעם ושתחרותיות נוקשה היא המפתח להצלחתם, אך העיקרון האומר ש״החזק שׂורד״ אינו נכון ואפשר להתקדם מבלי להמעיט בערך של האחר או להשפיל את האחר. אין חשיבות לעיסוק של כל אדם, העיקר שיעבוד למען רווחתם של השאר. מנקודת מבטה, יסודו של האדם הוא טוב לב וחסד ולא אגואיזם.

התייחסותי: כלומר, שכלם של בני האדם ניתן להם כדי להתייחס טוב זה לזה, בהבנה של אחד את השני וזה מה שקובע את היחסים בין המדינות והעמים? האם אנו רואים שזה מה שמנהל ומכוון אותנו היום ולאורך כל ההיסטוריה של האנושות?

היחסים בינינו מושתתים רק על רצונו של כל אחד לעלות גבוה יותר מאחרים, לקבוע את רווחתו על חשבונו של האחר ולנצלו. כדאי ללמוד  להכיר את התנהגות מין החי בטבע, איננו שונים כלל מחיות, רק שבנוסף קיבלנו גם שכל שאותו אנו מנצלים לאותה התפתחות אגואיסטית בכל הכיוונים והתחומים. לכן האדם הוא הרע ביותר שקיים בטבע, דווקא לזה אנו מתוודעים ואם ד"ר אמה ספלה מרכיבה ״משקפיים ורודות״ אין מה לעשות.

יסודו של הטבע הוא אגואיזם מוחלט, כך גם נאמר בתורה: "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין". ולכן כל עוד האדם לא משתמש בתורה בצורה נכונה, משמע למשוך דרך הלימוד את ״האור המחזיר למוטב״ לתיקון האגו, אז הוא אגואיסט מוחלט. אנו נמצאים במעגל סגור שמתוכו לא ניתן לצאת על ידי שום אמצעי אחר, פרט להשפעתו של ״האור העליון״ עלינו, כדי להוציאנו משם. אחרת, כל השאיפות והדחפים שלנו שנראים לנו כטובים הם אגואיסטיים לחלוטין.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest