תורה תבלין

שאלה: מה משמעות המשפט שאתה מצטט הרבה בהרצאותיך, "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב"?

תשובתי: התורה היא תוספת ל"רצון לקבל" שהבורא ברא כיסוד הנבראים. כמו תבלין שמוסיפים כדי שהמילוי יהיה נעים, טעים ומתאים.
שאלה: מה אני צריך לעשות כדי שהאור הזה יפעל עליי?
תשובתי: עליך להתאים את עצמך לאור התורה.
שאלה: איך אני יכול להרגיש את האור?
תשובתי: עליך להיות כמוהו. כך גם בעולם שלנו, אנחנו מרגישים רק אם מקיימים את החוקים מצידנו, אחרת אנחנו לא מרגישים.
שאלה: מה זה יצר הרע?
תשובתי: יצר הרע זה האגו שלנו שחושב רק על עצמו איך לקבל, איך לקרב לעצמו את כל הדברים שנראים לו נעימים. הוא חשוב מאוד כי בלעדיו אף פעם לא היינו מתקשרים לבורא, למרות שהיצר רע הפוך מהבורא, כי הבורא הוא הרצון להשפיע, לתת ולמלא את כל הבריאה בכל מה שאפשר.
שאלה: איפה נכנס כאן התבלין?
תשובתי: אם אנחנו רוצים להיות דומים לבורא, אז אנחנו יכולים לבקש מהבורא שייתן לנו יכולת לשנות את עצמנו ולהידמות לו, במקום להיות הפוכים לו. מפני שכוונת הבורא בבריאה שהנבראים יקבלו ממנו את הכוח להפוך את הרצון לקבל שבהם לרצון להשפיע.
שאלה: היכן נמצא המאור בתורה?
תשובתי: בכל יחס של הבורא לנבראים ומהנבראים לבורא. אם אנחנו מגיעים להשתוות עם הבורא, זאת אומרת רוצים להשפיע לו כמו שהוא רוצה להשפיע לנו, אז ביחסים בינינו נמצא המאור המחזיר אותנו למוטב והופך אותנו להיות דומים לבורא.
שאלה: למה כדאי להיות דומים לבורא?
תשובתי: כי אם נהיה דומים לבורא, נוכל להבין, להרגיש ולחיות בכל הבריאה כמו הבורא.
שאלה: מה זה בורא?
תשובתי: הבורא זה כל מה שנמצא בכל המציאות מלבד האדם.

מתוך התוכנית "מושגי יסוד בחכמת הקבלה", 24.7.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest