דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תורה, שמתעוררת לחיים בתוך האדם

תורה, שמתעוררת לחיים בתוך האדם

"ואת אלה תשקצו מן העוף לא יאכלו שקץ הם את הנשר ואת הפרס ואת העזניה: ואת הדאה ואת האיה למינה: את כל ערב למינה: ואת בת יענה ואת התחמס ואת השחף ואת הנץ למינהו: ואת הכוס ואת השלך ואת הינשוף: ואת התנשמת ואת הקאת ואת הרחם: ואת החסידה האנפה למינה ואת הדוכיפת ואת העטלף.

כל שרץ העוף ההולך על ארבע שקץ הוא לכם: אך את זה תאכלו מכל שקץ העוף ההולך על ארבע אשר לא כרעים ממעל לרגליו לנתר בהן על הארץ." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "שמיני", פרק י"א, פסוקים י"ג – כ"א).

כאן נמנית כל ההדרגתיות של רצונות האדם. בהדרגה, במידת ההתקדמות אני מתחיל לגלות בתוכי את המהות הפנימית שלי ומתחיל לראות את השמות האלה מעליי. הם כמו כתוביות. נהייה מובן לי שזו גימטריה של הרצון הנתון, השם שלו, התכונה שלו. פתאום אני מתחיל להרגיש שאני מבין את הביולוגיה, הזואולוגיה והבוטאניקה שמתוארות בתורה. היא בתוכי.

"וכל הנשא מנבלתם יכבס בגדיו וטמא עד הערב." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "שמיני", פרק י"א, פסוק כ"ה).

לבוש, זהו מסך חיצוני. אם אני נוגע ברצון לא מתוקן, אז אני נופל ומאבד את ה"מסך". לכן אני צריך לתקן את הרצון הזה, לשטוף אותו במים, ב"אור חסדים".

אבל אם אני לא יכול לתקן אותו, מפני שהוא פתאום נחלש ואני לא מסוגל לעבוד איתו בעל מנת להשפיע, אז אני צריך להתרחק ממקור הפיתוי, כלומר לצאת מחוץ למחנה.

כאשר אני מתחיל להשיג את זה, אז כל הטקסטים שבתורה צפים בתוכי ונהיים מובנים לי. כי הרי, איך המחבר כתב את התורה? – מתוך מה שהוא גילה בתוכו.

הוא לא היה לא ביולוג, לא זואולוג, לא טייל בשדות וביערות. האם הוא ראה את התכונות האלה, במיוחד את בת היענה ושאר הבהמות שאפילו לא חיו באזורים האלה? כל זה מתגלה באדם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 22.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רצונות טמאים
עבודה עם רצונות פנימיים
הלבוש, הוא ביטוי פנימי של האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest