דף הבית / אקטואליה / תום עידן הגלובליזציה

תום עידן הגלובליזציה

הערה: על רקע הפגישה השנתית בדאבוס, העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" יצא בשתי כתבות שמתייחסות לתום עידן הגלובליזציה. לטענת העיתון, כתוצאה ממלחמת רוסיה-אוקראינה, בעיות בשרשרת האספקה העולמית, ירידות דרסטיות בבורסות בעולם והצפי השלילי לכלכלה באופן כללי, מנהלי תאגידים גדולים מתחילים לתהות לגבי האסטרטגיות שלהם.

בכינוסי משקיעים מגיעות דרישות להחזיר את היצור הביתה בדחיפות, מה שלא נראה שנים רבות. גם בכנס הפורום הכלכלי העולמי דובר על דה-גלובליזציה ודנו בשאלה "האם הגלובליזציה מתה?". במקביל, מדינות מפרות הסכמים כדי להגן על עצמן. למשל, הודו עצרה את יצוא החיטה עקב המחסור העולמי בחיטה כתוצאה מהמלחמה. ארה"ב עצרה את ייצוא תחליפי המזון לתינוקות כתוצאה מהמחסור הגדול בארה"ב. האם לדעתך ניתן לבטל את הגלובליזציה?

תשובתי: לדעתי אנו מחויבים לעצור את הגלובליזציה הנוכחית, עד שנצליח לסדר בינינו יחסים טובים. כשנגיע ליחסים טובים בינינו, גם אספקת המזון תעבור מיד טובה ליד טובה, כל אדם ירצה לספק מזון לזולת מתוך כוונה טובה כלפי העולם. עלינו לצרף כוונה טובה למעשים שלנו עבור הזולת. אם נכונן כוונה טובה בין אומה לאומה, זה יוביל בהכרח למעשים טובים בין העמים. אם לא נגיע להצלחה, נמשיך להתדרדר ביחסים בין מדינות, יהיו מלחמות, סכסוכים ובעיות. עלינו להבין שרק על ידי הוספת רצון טוב, יחס טוב בינינו, נוכל לספק סחורות זה לזה וכך כולנו נצליח. יהיה לנו שפע לספק לאחרים, פתאום נגלה שלכל אחד יש דבר מה לתת לאחר, וכך כולנו נצליח להתרומם. אחרת יהיה הרס כלכלי משמעותי מאוד לכל המשק העולמי.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.5.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest