דף הבית / המשבר ופתרונו / תודעה תחת שליטה

תודעה תחת שליטה

ידיעה: "האינטרנט הוליד צורות מתוחכמות רבות של השפעה, שיכולות להשפיע על המחשבות והמעשים שלנו. למשל, ניצול של הודעות קצרות שאומרות לנו מה צריך לעשות, שמופיעות לרגע ואנחנו לא מודעים להן. סוחרים למדו לנצל את חוסר הביטחון של בני האדם, את חולשותיהם, את פחדיהם התת מודעים, רגשות אלימים ורצונות מיניים, כדי לשנות את החשיבה, הרגשות וההתנהגות. יחד עם זאת, אנשים לא מבינים את העובדה שהם מנוצלים. מוזיקה מרגיעה בסופרמרקטים מחייבת אותנו לנוע באיטיות ולקנות יותר מוצרים. רוב המחשבות והרגשות חסרי המשמעות נבחרו על ידי מומחים בתחום השיווק, האופנה והבידור.

כדי להבין כיצד עובדת השליטה על התודעה שלנו, תביטו בגוגל, הוא מעניק לנו את המידע שאנחנו מחפשים במהירות, ונותן לנו רשימה של תוצאות החיפוש. רשימת תוצאות החיפוש היא כל כך טובה, כך ש-50% מהקליקים שלנו מכוונים לשתי התוצאות הראשונות, ויותר מ-90% מהקליקים שלנו מתאימים ל-10 התוצאות שבעמוד הראשון. מעטים הם אלה שמסתכלים בדפים נוספים. חברת גוגל מחליטה אלו מבין מיליארדי דפי אינטרנט ייכללו בתוצאות החיפוש שלנו, ולמעשה זהו אחד הסודות השמורים ביותר בעולם. אין לנו שמץ של מושג כיצד נוצרת הרשימה של התוצאות המוצעות."

אני סבור שזו אינה השיטה המלאה והיחידה של תמרון שלנו, אבל האם זה חשוב? הרי בהתאם לחכמת הקבלה, איננו חופשיים בכלום, מלבד מהשתוקקות זה לזה, כפי שרואים בתנאים לבחירה חופשית. לכן, עלינו רק לברר עד כמה האדם איננו חופשי, ואיך בדיוק על ידי שימוש בחכמת הקבלה, הוא הופך להיות חופשי לחלוטין.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest