דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהפוך להיות תלמיד של הבורא

תהפוך להיות תלמיד של הבורא

ביחס של האדם לבורא, אנחנו צריכים קודם כל לפתח בתוכנו חשיבות של העליון, שזה נקרא "עשה לך רב", כדי שהבורא יהיה גדול בעיניך. כי עכשיו הוא הרי נסתר, ואנחנו לא מקנים לו שום חשיבות. ובאותה המידה שאנחנו רוכשים אמונה בבורא, על אף שאיננו רואים אותו, אבל מפתחים בתוכנו הרגשת החשיבות שלו על ידי הסביבה, אז במידה הזאת הבורא הופך להיות גדול בעינינו. ואז אנחנו מוכנים לעשות כל מיני פעולות כדי להתחבר אליו. בזה כל העבודה שלנו כלפי הבורא.

אני מגיע לקבוצה, מתחיל ללמוד, לשמוע, מקבל הזדמנות לגלות מציאות עליונה. בינתיים היא נסתרת ממני ואני לא מרגיש אותה, לא מבין, לא רואה שום דבר. אבל כבר יש לי אליה איזה דחף, שעדיין לא ברור לי, אבל אני רוצה לממש אותו.

קשה לי לחיות ללא מימוש הדחף הזה, אני מרגיש שהחיים ריקניים ואין בהם שום משמעות. כל מה שיש לי איבד את הטעם שלו, נהייה תפל. ומסבירים לי, שאני לא מרגיש את הבורא, מפני שאני נמצא בתכונות הפוכות, ויש לי כך וכך תכונות במציאות העכשווית שלי, שאותן אני לא בחרתי.

בהתאם לתכונות האלה אני תופס את המציאות, בהתאם לחוק השתוות הצורה. כי ידוע שאפשר לתפוס גל מסוים רק על ידי גלאי מתאים. אני רואה צבעים, שומע צלילים רק בהתאם לחושים שלי שמסוגלים לתפוס ולגלות אותם, מפני שיש להם אותן תכונות, כמו תופעה שנצפית. הכול נעשה לפי השתוות הצורה.

לכן לפי התכונות שקיימות אצלי, אני תופס רק קטע קטנטן מתוך כל העולם שנמצא לפניי. הקטע הזה, זהו אותו העולם שאני מרגיש ורואה. מסביבי יכולות להתקיים עוד מיליוני תופעות שאותן אני לא תופס, מפני שלא פיתחתי עבורן הרגשות וחושים.

כל המציאות הזאת נקראת "בורא". הוא ברא את כל המציאות הזאת, אך מציג לי רק קטע קטן מתוכה שבו ניתנה לי האפשרות לחיות ולהתפתח באופן עצמאי, כדי לגלות ולהרגיש אותו.

אני מפתח בעצמי את החושים שלי ולכן מבין מה אני עושה, מה אני מרגיש. באופן כזה אני נעשה בעל המערכת הזאת, כי אני מפתח בעצמי את המערכת שלי, מפתח ומשכלל את עצמי. בכך אני בונה בתוכי את דמות הבורא, עד שארגיש את כל המציאות במלואה. זה נקרא, שאני מעדכן בתוכי דמות של כל המציאות החיצונית, דמות של הבורא. ולכן אני נקרא אדם, אדם השלם, הדומה לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 23.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החלק הלימודי של העולם
פריצה מעבר למסגרות הצרות של העולם הזה
המציאות בלתי ניתנת לחלוקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest