דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהפוך להיות חבר של הבורא

תהפוך להיות חבר של הבורא

העיקרון הוא פשוט מאוד: הכול תלוי בחשיבות מנקודת מבטו של הרצון לקבל שלנו, של הטבע שלנו. אם אני רואה אדם חשוב, אז נוצר בי רצון להתקרב אליו, לפי מידת גובהו כך אני מעריך אותו.

ואז אני מסתכל על האדם החשוב הזה מבלי להסיר את מבטי ממנו, כמו אימא שלא יכולה להסיר את מבטה מהתינוק שלה, כי זה הדבר החשוב ביותר. אני אעקוב אחר האדם החשוב ואשתדל להעריך ואפילו לאהוב את מה שמוצא חן בעיניו, ולאט לאט אני אשנה את הטעמים שלי, כדי להידמות לו. להתקרב אליו, זה אומר, לאהוב את מה שהוא אוהב, להתנהג כמוהו. זה הוא החוק של ההשפעה והאהבה, של החשיבות.

לכן, התנאי הראשון הוא: "עשה לך רב", על ידי זה שהבורא הופך להיות חשוב לנו, מטרת הבריאה שלו חשובה לנו, החוק של השתוות הצורה שאותו אנחנו צריכים להשיג. על כל זה צריך לעבוד.

הבורא ניסתר כדי שאני לא ארדוף אחריו בצורה אגואיסטית, כמו אחרי אדם חשוב בעולם שלנו, שהקרבה אליו מבטיחה לי רווח ממשי. אני צריך להשתוקק לרדוף אחרי הבורא כך, שזה יהיה מועיל רק לכלים דהשפעה שלי, כדי שההשפעה שלי והקשר איתו יהיו ללא רווח עצמי, רק למענו, למען ההשתוות אליו, ולא למילוי של האגו שלי.

כי על ידי מילוי האגו שלי, אני מתנתק מהבורא ורק רוצה לקבל ממנו. וכדי לתת לי אפשרות לרוץ אחרי הבורא במטרה להידבק אליו על ידי השינוי של התכונות שלי לתכונות שלו, אז הבורא מסתתר. ואילו אנחנו צריכים לשנות את עצמנו על ידי החברה.

באותה המידה, שהסביבה מציירת ומציגה לי את גדלות הבורא, כך אני מסוגל לחשוב על השינויים שלי, על החלפת התכונות שלי לתכונות שלו. אז על ידי "עשה לך רב", כלומר בזה שעושה את הבורא חשוב בעיניי, אני משיג: "קנה לך חבר" ומתחבר איתו, בכך שמשתווה עם תכונותיו.

זה כל התהליך שאותו החכמים הביעו בעצה קצרה: "עשה לך רב וקנה לך חבר!". מבלי שאנחנו מחשיבים את הבורא כגבוה וגדול בעינינו, אנחנו לא נוכל להתחיל להתקרב אליו ולבטל את עצמנו.

לכן, אין אנשים שלא היו יכולים להצליח בגלל אופי מולד חלש, מחוסר שׂכל, רגישות או כוח. כל הכישלונות מוסברים רק בחוסר חשיבות המטרה, ואותה אפשר תמיד לקנות מהסביבה.

מתוך ההכנה לשיעור, 31.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תהפוך להיות תלמיד של הבורא
איך להצית את האש בנשמה שלי?
חשיבות המטרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest