דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תגיד לי איזה מסך יש לך

תגיד לי איזה מסך יש לך

ליל הושענא רבה מסמל את סיום התיקון של "סוכות". במשך שבעה ימים משכנו את האור המקיף ובנינו סכך לסוכה. האור מגיע מאבא ואמא (או"א) של עולם האצילות דרך זעיר אנפין (ז"א). ז"א מסומל בענף של עץ תמר (לולב). בהמשך האור עבר דרך חג"ת: ספירות חסד, גבורה, תפארת, המסומלות בשלושה ענפי הדס, ודרך ספירות נצח והוד המסומלות בשני ענפי הערבה. אחר כך מהיסוד של פרצוף ז"א, האור נכנס למלכות המסומלת באתרוג. אז מתקיים החיבור של כל מעבירי האור מאו"א למלכות תחת הסכך של סוכה, כלומר תחת המסך, שם הנשמה נסתרת מהאור.

לאחר קבלת שבעה אורות מקיפים של תיקון, במשך שבעה ימי החג, בלילה האחרון שנקרא "הושענא רבה", אני בודק את מה השגתי, איזה מסך, תכונת ההשפעה. הרי התוצאה של האור המקיף בעבודה שלנו, זהו המסך. ברגע שהוא מופיע, אני מייד מתחיל להרגיש את הבורא ובמידת העובי של המסך אני מתחיל להגדיר את היחסים בינינו.

זוהי הסיבה מדוע אנחנו חוגגים את הרגע הזה בהתפתחותנו כאירוע מיוחד, התחלת העבודה עם המסך. העבודה הזו בונה אותי כאישיות בעולם הרוחני, כי ללא המסך פשוט אינני קיים. מידת המסך, גודלו, אופיו וצורתו, כל זה – אני. הרצון ליהנות, הרצון להשפיע, האור, כל זה אינו תלוי בי. אז מה אני? – רק המסך!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", מאמר רמ"ג, 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ארבעת המינים
אור של חג הסוכות
מה זה מסך ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest