דף הבית / הכול על הקורונה / תגובות קיצוניות מאז פרוץ המגפה

תגובות קיצוניות מאז פרוץ המגפה

שאלה: נראה שווירוס הקורונה גורם לאנשים להיות אלימים, מתנגדים למשטר, כאילו הלכו למקומות קיצוניים מאוד. למה?

תשובתי: אף אחד לא בטוח שהוא צודק, אבל הוא רואה שגורלו נתון בידיים של מישהו אחר, רופאים, מדענים, פוליטיקאים וכן הלאה. האזרח הפשוט לא יודע עם מי הצדק, ולכן הוא נמצא במבוכה. הפרנסה שלו נפגעת, לא יוצא לחופשות, לקניות, זה גורם לאדם לצאת מאיזון.

שאלה: אנחנו רואים צעדים קיצוניים מאוד לא רק מצד אזרחים, אלא גם מצד ממשלות. מצד אחד יש ממשלות שמחליטות לפתוח הכול, למרות כמות הנדבקים הגדולה. וממשלות אחרות מחייבות את כולם להתחסן, ומי שלא מחוסן נשללות ממנו זכויות מסוימות. מה הסיבה לכך?

תשובתי: זה מצביע על כך שמשרד הבריאות בכל מדינה כבר לא יכול לקבוע הנחיות ולהיות בטוח שכולם יסכימו עימו, כי עולות הרבה שאלות ומדובר בהרבה פוליטיקה והרבה כסף. הכול תלוי בתרופות, הפסד ימי עבודה, ימי חופש, טיסות, מדובר על מיליארדים של דולרים שתלויים באוויר והשאלה היא לאיזה ידיים הם יפלו. כלומר, זה לא עניין של אני רוצה או לא רוצה להתחסן, אלא מדובר על שליטה וכסף, הון ושלטון. עלינו לשנות את כל החברה האנושית, ולעשות סדר כך שכל אחד ירגיש עם מי הצדק.

 

שאלה: בהתחלה אמרת שהעולם צריך ללמוד איך להתייחס לווירוס, ועכשיו אתה אומר שעלינו גם ללמוד עם מי הצדק. מה היחס הנכון?

תשובתי: לא נדע איך להתייחס נכון, עד שיגיע האור מלמעלה ויאיר לנו. יש הרבה דעות לכאן ולכאן, איך להתנהל עם המחלה הזו שעכשיו היא כביכול בהתפוגגות, בסופו של דבר נלמד. חייב להיות שינוי ביחסים בין בניה אדם, ועד שהיחסים יתחילו להשתפר, אנחנו תמיד נגיע למאבק בינינו.

מתוך ישיבת כתבים, 17.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest