דף הבית / הכול על הקורונה / תגובה נוקשה מצד הטבע

תגובה נוקשה מצד הטבע

"ועל פי הדברים הללו, מצאנו הזדמנות, להסתכל בתנאי החיים של דור האחרון, הזמן של שלום העולם, בזמן שהאנושות כולה תגיע לנקודת הגובה של צד הא', ויהיו משמשים עם היחידיות שלהם רק בצורה של "השפעה לזולתו" ולא כלל בצורה של "קבלה לעצמו.

וכדאי להעתיק כאן את צורות החיים האמורה, במדה שתשמש לנו לקח ומופת, ולהתיישב בדעתנו תחת שטף גלי החיים שלנו, אולי כדאי ואפשר גם בדורנו לעשות נסיון, להדמות לצורת החיים האמורה."

(בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם")

שאלה: מה אנחנו יכולים לעשות באופן קונקרטי בחיים, כדי לעבור להשפעה שאותה אנחנו מתארים לעצמנו בצורה מעורפלת מאוד?

תשובתי: בסביבה נכונה אמיתית, סגורה ואקולוגית לא משתמשים בשום דבר סתם כך לחינם, אלא אך ורק לצורך הכרחיות לקיום וכל השאר מובא לתועלת המערכת. זהו האיזון הדינמי שבתוכו, אם לא כוללים את האדם, קיימות דרגות הדומם, הצומח והחי בטבע באופן אוטומטי. ברגע שאנחנו, בני האדם, נפסיק לבוא איתם במגע, מיד יש איזון בין כל חלקי הטבע. גם הזאבים שבעים וגם הכבשים שלמות. הכול נרגע.

בטבע לכל דבר יש את המקום שלו. הבעיה היא רק בגורם האנושי, ליתר דיוק באגואיזם שלו, כאשר מעל לרצון ההכרחי לקיום, הוא מתחיל לנצל את הטבע וכביכול לשלוט בו: לשבור, לכופף, למעוך תחתיו. עלינו להבין את עיקרון האינטגרליות של הטבע, את ההרמוניה שלו, את הקשר ההדדי. ואם אנחנו לא מתקדמים לקראתו בדרך טובה, אז הטבע לאט לאט מתנגד לנו.ואם אנחנו ממשיכים ואנחנו כבר מפרים את מצבי האיזון המסוימים שלו, הוא מבצע פעולה חדה, מפני שהוא לא יכול לאפשר לנו את זה.

התגובה של הטבע מתגלה בצורה של כל מיני בעיות: פצצות, סופות צונאמי, אסונות טכנולוגיים, נגיף הקורונה. פרט לכך, יש לטבע כמות אין סופית של תגובות שליליות על האדם, ודווקא מפני שהוא בעצמו יוצר אותן, הוא בעצמו מעורר אותן. אני מקווה, שנגיף הקורונה יישר אותנו בצורה רצינית מאוד ונתחיל להבין כיצד עלינו לפעול ומה עלינו לעשות עם הטבע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 05.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest