דף הבית / חינוך, ילדים / תגובה הגנתית מהעולם העוין

תגובה הגנתית מהעולם העוין

שאלה: השוני העקרוני, נניח, של החברה הישראלית מהחברה הרוסית, הוא בכך, שלכל הצעה חדשה הישראלים ככל הנראה יאמרו: "כן" ויגלו בכך עניין כלשהו.

ואילו בחברה הרוסית עקב דיכויה, עקב זה שהאדם התרגל לתפוס מהעולם החיצון איומים ואלימות, אז הדבר הראשון שהאדם אומר זה: "לא". אנחנו ערכנו ניסויים כאלה ברחוב…

תשובתי: כשאני הגעתי לרוסיה לאחר היעדרות של שנים רבות, ובפעם הראשונה יצאתי לרחוב, מה שהפליא אותי זו הצורה החיצונית של האנשים. כל הנשים הלכו עם חזה מושט קדימה, ואילו כל הגברים הכניסו את ראשם כמה שיותר עמוק בין הכתפיים. כלומר זוהי יציבה נגד האיום שמופיע מראש מכל הצדדים. אני חושב שהיא אופיינית רק לחברה הרוסית, מפני שלא ראיתי שום דבר דומה באף מקום. אני הייתי, אפשר לומר, בכל העולם, ובשום מקום לא קיים דבר כזה. זו ייחודיות בהחלט מאוד עגומה.

זוהי תגובה הגנתית, אשר, בלית ברירה, מטופחת על ידי כל כלי התקשורת כדי שיהיה קל יותר לשרוד, להתגונן, להתקיים, לספק את הצרכים וכדומה.

צריך להבין באיזו צורה לגשת לזה, מפני שהאנשים התעייפו מתוקפנות ולא רוצים לשמוע שום דבר על כל מיני חיבורים, התכללויות, שכבר היו די והותר, אבל התוצאות שלהן היו עצובות מאוד. לכן, צריך לחפש גישה.

מתוך שיחה מס' 34 על חינוך אינטגרלי, 28.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנפש הרוסית המסתורית
רוסיה ואירופה בדרך לרוחניות
תחייתה הרוחנית של רוסיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest