דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תאי הגזע של הנשמה

תאי הגזע של הנשמה

laitman_2008-12-07_6468.jpg

ברוחניות דבר אינו נעלם. להיפך, ההבדלים בין הנשמות הופכים להיות יותר ויותר בהירים וברורים, וכל נשמה פרטית היא בעלת תכונות מיוחדות, אשר דווקא בחיבור ובניגודיות לתכונות של הנשמות האחרות, יוצרות את כל העושר של תפיסת הבורא, פי 620 (תר"כ) פעמים יותר, מאשר תפיסה של נשמה נפרדת. הרי גודל הכלי הרוחני שלנו נקבע לא בכמות שלו, אלא באיכות. לכן כל נשמה מגלה את עצמה בכוח ובעוצמה ובייחודיות גדולים יותר.

זה דומה לתאי גזע, שמהם אפשר לבנות את כל השאר, כמו מלבנים. את הלב, והכבד, והכליות, והריאות ניתן לבנות מהבסיס הזה הנקרא "תא גזע". אותו הדבר גם ברוחניות, כי הרי בינתיים אנחנו נמצאים כל אחד ב"תא גזע" של הנשמה שלו. ואחר כך, כאשר אנחנו מתחילים להתקשר עם המערכת הכללית, עם הקבוצה, לצרף אותם אליי, עם מערכת הנשמות שאותה אנחנו מגלים בקבוצה, ועם הבורא שמתגלה במערכת הנשמות – אז אנחנו מתחילים גם כן להכיר את עצמנו: מי אנחנו, לֵמה אנחנו שייכים, מה מהווה הנשמה שלי בפני עצמה, מה התפקיד שלי, מהי התכונה העיקרית שלי מתוך כל סכום התכונות המלוות אותה.

לכן, בהתקדמותנו ברוחניות, כל אחד יותר ויותר מתחבר עם האחרים ובאותו הזמן יותר ויותר בולט בייחודיות שלו, מאחר ומגדיל את "תא הגזע" שלו בזכות החיבור עם האחרים. לכן בעל הסולם כתב במאמרו החרות שכל אדם חייב לפתח את התכונות הייחודיות שלו ולא לדכא אותן, ודווקא בזכות הייחודיות של כל אחד, אנחנו משׂיגים כלי ענק ומושלם של הנשמה, בו אנחנו יכולים לתפוס את כל העולם הרוחני ואת הבורא פי 620 פעמים יותר מאשר בתחילתו של הנברא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
שונים ודומים בו זמנית
רוצים שוויון – תעלו עד דרגת הבורא
הטווח הייחודי של כל נשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest