דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתי מלחמות – על הנאמנות ועל החכמה

שתי מלחמות – על הנאמנות ועל החכמה

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

המלחמה הראשונה שאנחנו מנהלים על הנאמנות ועל האיחוד שלנו עם המלך (הבורא), לא מהירה ולא פשוטה. היא מלחמה עם אויבים רבים שמפריעים, ששונאים או להיפך "תומכים", המפתים אותך מכל הצדדים. פעם בטוב ופעם ברע, השרים השחקנים מנסים לבלבל את העבד הנאמן, לרמות ולקחת אותו הצידה. אך העבד רק מתחזק בנאמנותו למלך לאחר כל הקרבות של השלב הראשון. הוא בכל זאת נשאר בינתיים עבד, עדיין חסר לו שכל, חכמה. אך את הנאמנות הוא כבר רוכש, כלומר את הדרגה "להשפיע על מנת להשפיע".

ואז הוא מגיע למדרגה הבאה. כעת המאבק הוא כבר לא על נאמנותו ומסירותו אלא על הפקחות שלו. האויבים מתחפשים לא לרוצחים ורשעים, אלא להיפך ליועצים טובים המלמדים כיצד לעשות טוב יותר למלך: "תנסה ותראה!". וכעת כל העבודה היא להתייחס בצורה זהירה מאוד לכל ה"עצות" האלו ולראות שכך מתחפש האגו שלנו, כשהוא רוצה למשוך אותנו לכיוון הנגדי – לא לתועלת המלך. אך קשה מאוד לראות זאת ולהבדיל אותן זו מזו.

בפעם הבאה של השלב השני בעבודה, הכל יהיה להיפך. האגו כבר לא ילמד אותך כיצד לעשות טוב יותר למלך, אלא יאמר לשון הרע, מדוע המלך מתנהג עימך בכזו אכזריות: "תראה, כמה קשה עבדת ולא קיבלת על זה כלום! היכן השכר על כל היגיעה שלך?!" כלומר הוא ימשוך אותך כדי להוליך אותך מהחלק השני של הדרך שוב אל החלק הראשון ולשים תחת סימן שאלה את נאמנותך.

בתוך האדם מתרחשות מהפכות שלמות כתוצאה מהמשחק הזה שבכזו אכזריות וערמומיות מנהלים איתו האגואיסטים המתוחכמים שיודעים להתלבש בלבושים כה שונים, כך שהוא לא יכול לזהות אותם, מאמין ונותן את עצמו בידיהם. לכל אחד יש רגעי חולשה וחוסר הבנה, חוסר בטחון, כשהוא רוצה להישען על דעתם של רבים, על דעתם של אנשים שנראים לו מכובדים וחכמים.

ישנם תכסיסים ותחבולות רבות לאותו השר שמבלבל אותנו בשלב השני של הדרך. זוהי עבודה קשה מאוד ובה אנחנו רוכשים חכמה, את היכולת להבדיל בין "חושך" ל"אור". הרי כל החכמה היא דווקא בלהבדיל בין שני ההפכים האלו. אך מה שלא יהיה בסופו של דבר אנחנו מתקדמים. וסוף סוף, בשלב השני, האדם משיג את כל מערכת היחסים עם הבורא: גם את ההפוכה מהנכונה וגם את הנכונה, מצד שמאל – מצד הקליפה ומצד ימין – מצד ההשפעה. כשכל זה יסתדר בהבנה ויהיה מבורר לחלוטין, נעשה לו ברור כל הסדר שנקבע במלכות. ואז הוא כמובן יכול להיות שר נאמן וחכם, שמשרת את המלך ויכול לקחת על עצמו את כל ניהול העבודה.

ועכשיו, כשהוא הכיר את העבודה הזאת לכל עומקה, הוא מקבל אמצעים לביצוע שלה והוא בעל הכוחות שלהם הוא זקוק, וכשהוא מתקרב לבורא, הוא מתדבק בו באופן חסר גבולות. על כך מספר המשל, שבמבט ראשון נראה כפשוט. אך לאמיתו של דבר הוא מכסה את כל 125 המדרגות של העבודה הרוחנית.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 26.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לנקות את מקום גילוי הבורא
לעלות גבוה, כדי להצדיק את הכול
ורק הגיבורים שבהם יכנסו להיכל המלך…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest