דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתי דרכים, שתי רשויות

שתי דרכים, שתי רשויות

"המתבאר, שיש כאן ב' ממשלות הפועלות בדרכי ההתפתחות האמורה: אחת היא: "ממשלת השמים", המבטיחה לעצמה להחזיר כל רע ומזיק – לטוב ומועיל. אלא שבא בעתו. כדרכו בכבדות ובאריכת הזמן. וכאשר "הדבר המתפתח" הוא בעל חי ומרגיש, נמצא שסובל כאבים ויסורים נוראים, בזמן שנמצא תחת מכבש ההתפתחות, מכבש, הכובש דרכו באכזריות רבה. ולעומת זה, "ממשלת הארץ", שהם בני אדם שלקחו את חוקי ההתפתחות האמורה תחת ממשלתם עצמם, שכחם יפה להשתחרר לגמרי מכבלי הזמן, ונמצאים ממהרים מאד את הקץ, כלומר, את גמר בישולו ותיקונו של הדבר, שהוא קץ ההתפתחות שלו." (בעל הסולם, "השלום בעולם")

יש לנו נקודה התחלתית A שממנה האדם מתחיל את הדרך שלו ונע בה למטרה הסופית, נקודה B. המטרה הסופית, זה המצב הבא, העולם העליון, גמר תיקון.

אם אנחנו לוקחים את כוח ההתפתחות לידיים ומתחילים לפעול, אז הדרך הזו תהיה הרבה יותר נעימה. ככלל, אנחנו מתחילים מרגע מסוים בחיינו. אנחנו נתקלים בחכמת הקבלה, ורואים עד כמה החיים שלנו חסרי ערך ומתחילים להשתמש בחכמה הזאת כדי להגיע מהר לנקודה הסופית של ההתפתחות שלנו, שהיא זהה לחלוטין לכולנו, ההבדל הוא כיצד מגיעים אליה, או בדרך של ייסורים, או בדרך של אור.

בדרך ייסורים, ממתינים לנו אירועים נוראיים, עד למלחמת עולם שלישית ממש, ואילו בדרך של האור, זו דרך של השגה, כאשר מראש אני מתחיל לפעול להשגת המצב העתידי שלי, מתקרב אליו ומשיג אותו.

שאלה: אם אני הולך בדרך ייסורים, האם אוכל להגיע לנקודה B? בכל מקרה בשלב כלשהו אצטרך להגיע בדרך האור, פשוט הרבה יותר מאוחר ולעבור את אותו הדבר. כלומר, כניסה לנקודה הסופית אפשרית רק דרך האור?

תשובתי: באופן כללי אתה צודק. דרך ייסורים בכל מקרה מעלה אותך, אתה תעבור קטע מסוים מהדרך, אחר כך שוב אתה יכול ליפול, שוב לעלות ושוב ליפול וכן הלאה, עד שתגיע לאותה נקודה סופית. יכולות להיות כניסות ויציאות. בעיקרון, זה לא תלוי רק בך, אלא בזמן שבו אנחנו חיים, במצב הכללי של האנושות ונסיבות אחרות.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest