דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שקיעתה של בבל, חלק 1

שקיעתה של בבל, חלק 1

שאלה: בואו נעבור לזמן קצר לרגע היווצרותו של העָם היהודי ונצטרף לקבוצתו של אברהם שיצאה מבבל, ובהתאם לעיקרון "ואהבת לרעך כמוך" נעה לכיוון ארץ ישראל. האם כל האנשים האלה כבר עלו למדרגה רוחנית, או שבעלי ההשגה הרוחנית הם רק המנהיגים שלהם?

תשובתי: כל העָם ידע לקראת מה הוא הולך והרגיש שינויים פנימיים. אבל בעיקרון, הקשר ההדדי שלהם לא היה עדיין בדרגה אגואיסטית כה גבוהה כדי שיתגלה בה האור העליון שנותן השגה פנימית. היו להם רק הארות כלליות.

אפשר להשוות את זה עם הדרגה שלנו: באיזו מידה מרגישים את החיים אבן, פרח, שפן ואדם? כולם מרגישים איזה קיום. על דרגת הדומם קשה לנו לשפוט.

הצומח, בכל זאת כבר מרגיש איך שהוא את החיים. דרגת החי כבר צריכה לנוע כדי לספק לעצמה איזון עם הסביבה הסובבת אותה, ובדרגה הזאת החיים מורגשים במידה רבה יותר. והאדם מרגיש את החיים עוד יותר חזק.

אותו הדבר גם כאן: ביציאתם מבבל, הם היו כמו החלק ה"דומם" של הבריאה הרוחנית. אחר כך, כשהתאספו וירדו למצרים הם נכנסו לשכבה הבאה של האגו, שעל ידי תיקונה הם מתחילים להרגיש בה קיום בדרגת "צומח".

כלומר המציאות הרוחנית כבר מורגשת על ידי האדם כחיים או מוות. הגילוי של הבורא, כמו שמש מאחורי העננים, ובאורו, זה חיים שנותנים לי יום שמושך אותי. או שאני נופל ללילה, שוקע במצב דיכאוני וכולי.

היום כל העולם נמצא בדיכאון, כלומר כבר מתחיל להרגיש שחסר לו משהו. למלא את עצמו, להחליף את הדיכאון שלו להרגשות חיוביות הוא יוכל רק אם יאיר לו במקצת האור. ואור, זו התגלות של הבורא.

כאלה תחושות מופיעות אצל תלמידיו של אברהם לאחר יציאת מצרים. הם כבר מרגישים באופן ברור שהם חייבים לגלות את הבורא, מפני שללא זה הם לא יוכלו להתחבר. במילים אחרות, האגו שלהם גדל עד כדי כך, שרק הבורא שיתגלה בתוכם יעזור להם להתגבר עליו. לאט לאט קבוצתו של אברהם הפכה לקבוצת "משה", והמצב הזה הלך והתחזק בתוכה.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חברה מושלמת של אברהם, חלק 4
חברה מושלמת של אברהם, חלק 3
חברה מושלמת של אברהם, חלק 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest