דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שפת הזוהר מסוגלת לכל

שפת הזוהר מסוגלת לכל

מיכאל לייטמן

כתוב ששפת הזוהר מסוגלת לכל. מה הכוונה "מסוגלת לכל"?

אנחנו קיימים במערכת, שבה אנחנו בונים כלי לגילוי הבורא. זוהי המטרה של חכמת הקבלה והמטרה של כל הקיום שלנו. המערכת הזאת מורכבת מנשמות נפרדות, שנפרדו זו מזו כתוצאה מהשבירה למעלה. ועכשיו, במרחב שבינינו, מחוץ לנקודות שבלב שלנו, אנחנו בונים כלי לקליטה רוחנית.

heb-2010-02-01_zohar-la-am-meketz_lesson_bb.jpg

לכך צריכה להיות מכוונת הכוונה שלנו: האם עוצמת החיבור שלנו מספיקה בכדי שהכלי הזה כבר יהיה דומה לאור, נעשה כלי השפעה?

ברגע שהוא יידמה לאור בצורה הקטנה ביותר, האור יתגלה לפי החוק של השתוות התכונות. לכן, כל המפגשים והכנסים שלנו, כל העבודה שלנו מיועדת בכדי ליצור את הכלי הכללי הזה – כלי של השפעה. מובן מאליו, שכל אחד חייב לחשוב רק על הקשר בינינו, רק על השותפות, על הערבות, על האיחוד: "כאיש אחד בלב אחד" – זהו תנאי ליצירת הכלי וגילוי הבורא בתוכו, כי אחרת הוא לא יתגלה.

ויחד עם זה, יכול להיות שאני מבצע עבודה גדולה ואחרים עדיין מעכבים את יצירת הכלי המשותף הזה בכך שאינם מבצעים אי אילו מאמצים קטנים הנחוצים לגילוי – ולכן הכל נעצר. קיימת אפשרות, שאני ביצעתי עבודה גדולה והכלי כבר השיג את עוצמתו, אבל איני מרגיש את המצב הזה; אינני מרגיש את תוצאות המאמצים. כי הרי כאן, בכלי הכללי של הנשמה, הכל תלוי בכולם. זה נקרא ערבות, היכן שכל אחד אחראי עבור כולם, במובן הרע ובמובן הטוב. במובן הטוב – כולם יכולים לתמוך, לעורר זה את זה ולעזור בעבודה וזו נקראת: ערבות חיובית. וערבות שלילית – כאשר כולם מחוברים זה עם זה, רוצים בזה או לא, כי המערכת כבר מעוצבת עוד ממצב ה-א' באין סוף. ואז, כל אחד משפיע על האחרים, גם במובן השלילי – על ידי העצלות שלו, רשלנותו ואז האחרים גם מרגישים חוסר רצון להתקדם ורואים את המטרה בצורה לא ברורה.

אבל, בכל מקרה, כמו שאומרים המקובלים, שפת הזוהר מסוגלת לכל. כל ההתקדמות שלנו נרשמת, נשארת ונמצאת במערכת, אפילו אם זה לא מתגלה. אין העדר ברוחניות, ואף אחד מהמאמצים שלנו לא נעלם, הכל נשאר ונשמר במערכת.

ברגע שהכלי הכללי שלנו יהיה מוכן, ובמידה המינימאלית ביותר ידמה לאור, להשפעה – הכל יתגלה. לכן, לקריאה בספר הזוהר צריך לגשת עם כוונה נכונה, עם הרגשה שהכל נבנה בקשר בינינו, וכל אחד חייב לדאוג לחברו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.02.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לא תגלה את הזוהר לבד
לא ניתן להעביר הכל באמצעות המילים
עבודת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest