שפוט את עצמך!

חכמת הקבלה פונה אל האדם שמתעוררת בו השאלה על משמעות החיים (הנקודה שבלב). היא אומרת לו: אם תשנה את היחס שלך לאור, תגלה את המערכת של 125 המדרגות של האור, של תכונת ההשפעה. השינויים שתצטרך לעבור ביחס אל האור נקראים "משפטים". המצבים שאתה עובר נקראים "גלגולים". התכונה שבה אתה נמצא בכל אחד מהמצבים נקראת הנשמה. כלומר מדובר על גלגול הנשמה.

פרשת "משפטים" נכתבה באופן מאוד עקבי. היא מראה לנו את כל הגלגולים שעלינו לעבור במשך 125 המדרגות עד גמר התיקון על ידי ההתקדמות החל מהמצבים המרוחקים ביותר מהבורא ועד הדרגות הגבוהות ביותר, והקרובות אליו ביותר. לכן היא נקראת "משפטים". עליך להיות שופט ולשפוט את עצמך, ולא מישהו אחר!

התורה פונה אליך ואומרת: "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך". בכל שער שמוביל לבורא, עליך לערוך משפט ולקבוע את החוק על מנת שתדע מי אתה ומה אתה, כיצד אתה ממיין את הרצונות שלך, עם אלו מהם אתה מתקדם, ואלו אתה בינתיים מניח בצד. איננו עובדים עם "לב האבן" שלנו, איננו עובדים עם ה"עבד". העבד צריך רק לסייע, להיות נוכח בתהליך ההתפתחות, אך הוא עצמו אינו קובע כלום. מעליו נמצא האדון, "הראש", והוא מרכין את עצמו בפני האדון, וכך מתקדם.

הכול נמצא בתוך האדם, האדם הוא עולם קטן. לכן שפחה, גבירה, עבד, אדון, אלמנה, עשיר ועני – כל אלו הם הרצונות של הנשמה שלנו. כולם מתגלים בו זמנית. זה לא שאתה מתקדם ממדרגה למדרגה, עובר ממצב של עבד למצב של אדון, לאחר מכן כהן וכן הלאה. בכל מדרגה אתה מורכב בו זמנית מכל הרצונות, שכל אחד מהם נמצא במצב מסוים."האדם הוא עולם קטן", בכל מצב אתה כולל בתוך עצמך את הכול בו זמנית!

אינני מעריך את המצבים שלי ואינני משווה אותם עם הספר: "הרצון הזה אינו לגמרי בסדר, צריכים לסדר אותו, ואת הרצון הזה צריכים עכשיו לחזק, מייד אחזק אותו …" אלא אני מנתח כל רצון ביחס לאור! עליי למשוך את האור מימין כדי שישפיע על הרצונות שלי. נאמר: "באורך נראה אור", תחת השפעת האור אני בודק את עצמי ודורש שהאור שוב יבוא ויתקן אותי. וכשאני רואה שהתיקונים נעשו, כלומר, המשפט נעשה, אני זכאי לקבל את המילוי, ואז בא האור בפעם השלישית.

  • בפעם הראשונה בא האור ואני מגלה את הרע.
  • בפעם השנייה בא האור ומתקן אותי.
  • ובפעם השלישית בא האור וממלא אותי.

בצורה כזאת, במעבר ממצב למצב, אנחנו עוברים שלושה תתי-מצבים, ולאחר מכן מסיימים את התיקון של מדרגה אחת ועוברים למדרגה הבאה. זה נקרא שסיימתי את הגלגול שלי, סיימתי את העבודה עם אותה חבילת הרצונות שהתגלו בי במדרגה הנוכחית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 26.01.2010

ידיעות קודמות בנושא:
למצוא את כל הדמויות בתוכי
כל הרשעים והצדיקים בתוכי
סולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest