דף הבית / אקטואליה / שערורייה באוסטרליה סביב ישו 

שערורייה באוסטרליה סביב ישו 

הערה: באוסטרליה מתחוללת סערה גדולה, בעקבות מאמרים רבים המתפרסמים לאחרונה, עם הידיעה שישו היה פלסטיני. הכנסייה האוסטרלית והארגונים היהודיים יוצאים נגד זה, בטענה כי מתרחש ניסיון נוסף לבטל את יהדותו של ישו וכן את המקורות המשותפים של הנצרות והיהדות, כדי למנוע כל קשר בין הארץ המובטחת לבין העם היהודי.

תשובתי: התפיסה לפיה ישו היה פלסטיני היא ניסיון נוסף של היסטוריונים, לבסס אידאולוגיה לעם הפלסטיני. ודאי שהפלסטינים מיד נאחזים בה מפני שכך הם מרגישים שמשהו שייך להם. אני סבור שאין בזה כל קשר ליהודים, אלא בירורים בין הנצרות והאיסלאם, ולכן אין לנו כל טעם להתערב ולהיכנס לבירורים האלה. הקדושה אינה נמצאת בהריסות עתיקות, אלא בליבו של האדם, שרוצה לאסוף את כל יתר בני האדם יחד, לאחד אותם לאחד יחיד ושלם, ובנפח המאוחד שנוצר בין הלבבות לגלות את הבורא, לגלות את העולם העליון. להיכנס דרך זה לתפיסת מציאות חדשה ולעלות למדרגת ההתפתחות הבאה של הטבע. את זה אנחנו צריכים ויכולים לעשות, ובזה נמצאת הקדוּשה.

אין שום דבר קדוש בטבע: בדומם, בצומח, בחי, וגם לא באדם שחי בעולמנו. הקדושה מתגלה רק כאשר בני אדם מתחברים ביניהם מעל האגו שלהם. בחיבור הזה שנבנה מעל האגו, למען אהבה וקשר בין כולם, ובמטרה להידמות למערכת העליונה – הבורא, מתגלה התכונה העליונה – תכונת ההשפעה, שלא קיימת בעולמנו. העולם שלנו לא נמצא במגע עם העולם העליון, בשום צורה.

אנחנו צריכים להתעסק בעולם העליון שמתגלה בחיבור בין בני האדם. אני מקווה שבקרוב העולם יבין זאת ובאמת ישתוקק לכך. האגו מוביל אותנו לחיבור, הוא בו זמנית מתפתח ודוחף אותנו להתעלות מעליו, כלומר מעל עצמנו, למדרגת ההתפתחות הבאה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest