דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני שותפים: אגואיזם ואלטרואיזם

שני שותפים: אגואיזם ואלטרואיזם

שאלה: בעבר, בזמן המעבר ממערכת אחת לאחרת, האם האגו גם כן היה זקוק לאלטרואיזם, או לא?

תשובתי: האגואיזם הֵזין את עצמו, בכך שכל הזמן כבש משהו. הוא, כמו גידול סרטני שגדל בהדרגה, ובינתיים לא היה מתגלה בשום צורה. ואילו עכשיו הוא גדל עד לדרגה האחרונה והתחיל לאכול את עצמו.

כל המערכות שאותן בנינו עד לשנות ה – 80 עבדו להתפשטות, להתרחבות, לצורך איזו שהיא מטרה. אנחנו טסנו לחלל הפתוח, אל הכוכבים, העמקנו אל תוך בטן האדמה, בנינו ערים גדולות, יצרנו טכנולוגיות חדשות. אנחנו התפתחנו תחת השפעתו של כוח אחד ויחיד וחשבנו שזה יימשך לנצח.

אם היינו ממשיכים להתפתח בצורה כזאת גם הלאה, אנחנו היינו מתקדמים בעצמנו רק חיצונית ולא פנימית. ההתפתחות של האדם הייתה נעשית באופן מכאני, טכנולוגי: במקום שתי ידיים, היו לי עשרים, במקום לראות למרחק של שני קילומטרים, הייתי רואה למרחק של מאתיים אלף קילומטרים קדימה.

במקרה כזה האדם הופך לתוספת למכונה, תוספת למחשב. לכן היום המערכת האגואיסטית מתחילה יותר ויותר לעבוד נגדו. האדם הפך לבלתי נחוץ לה.

אנחנו גדלנו עד לכזה מצב, כאשר צריכים לגלות את המשמעות של קיומינו. עכשיו, לאנשים רבים, במיוחד בקרב הצעירים, נעלם הטעם לחיים, השאיפה לאיזו שהיא מטרה. "בשביל מה לשאוף למשהו? אני מתקיים בנחת, אין לי צורך בילדים, במשפחה, בעבודה רצינית. מה זה ייתן לי? יותר טוב שאני אשב איפה שהוא עם חברים, אעביר בכיף את הזמן. בשביל מה עוד יש לחיות, מה הטעם בחיים? אשחק קצת ואמות, כמו כולם".

לכן, עכשיו השאלה היא, או לתת לאדם מוטיבציה לחיות, או סמים. ולכן חכמת הקבלה, או השיטה לחינוך והשכלה אינטגרלית, מראים לאנשים דרך אחרת לגמרי – להפיק מהטבע כוח שני אנטי אגואיסטי. דווקא הכוח הזה ברא את האגו ופיתח אותו כדי שאנחנו במודע נפיק אותו מהטבע ונוכל בצורה הדדית לנהל את שני הכוחות של ההתפתחות שלנו.

אחד מהם יכול לסחוב אותנו אחריו קדימה בטוב, על ידי המטרה שמאירה מרחוק. והשני, כמו מכבש ההתפתחות שרודף אחריי, ואני, כמו אותו זאב אומלל מהסרטים המצוירים, בורח ממנו.

שאלה: אבל גם לכוח האלטרואיסטי דרוש אגו, לפחות בשלב בזה?

תשובתי: כן, לשם כך האגו התפתח. ועכשיו הוא מראה שאם אנחנו לא נאזן אותו על ידי הכוח האלטרואיסטי, אז הוא יטרוף אותנו, כמו גידול סרטני בגוף האדם שטורף את הגוף ובסופו של דבר ממית את עצמו.

מה הכוונה גידול סרטני? זוהי תוכנית מופרת של התפתחות הגוף, של תפקוד התאים שלו, כאשר הם מתחילים להתרבות מעבר לכל מרחב בלימה והשפעה הפוכה.

בעיקרון, בכל תא ישנה אפשרות של התפתחות סרטנית, אבל הם תמיד נמצאים בהרמוניה ביניהם, באיזון יחסי של הכוחות חיובי ושלילי. אבל כאשר אחד מהם הופך להיות גדול יותר, אז השנייה או שהיא נעלמת, או שביניהם מופרת הקוטביות, ובחוסר האיזון הזה מופיעה התפתחות מקולקלת.

אותו הדבר גם בחברה. עכשיו חייבים להתחיל מהר מאוד, על ידי כוח חיובי שני, לאזן את כל החברה האנושית שמהווה גידול סרטני. וזוהי התרופה להבראתה.

לצערי, בזמן הריפוי של מחלות הסרטן אנחנו מסתפקים בזה, שמדכאים את ההתפתחות האגואיסטית של התאים על ידי הקרנות קצרות למיניהן, בזה שהורגים אותם. זה לא ריפוי. לא צריך להרוג את החברה האנושית או לעשות איתה עוד משהו. צריך פשוט להוסיף אליה את כוח ההתפתחות השני.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המנהיג שלנו, הוא האגו
כוח, שאותו צריך להפיק מ"אין"
תחת קרני השמש המלטפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest