דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני שׂקים עם מתנות

שני שׂקים עם מתנות

בעל הסולם, מאמר "אחור וקדם צרתני": "…ואור המתעלם ומתלבש בעולם, נקרא "נקודה" בחינת "יוד" מתחלק לב' "ההין": עלמא דאתכסיא ועלמה דאתגליה (עולם של הסתר ועולם של גילוי). וכל עבודת האדם, לגלות נקודה זו, להמשיך אותה בבחינת "ואו" מעולם ועד עולם, דהיינו "ו" בין ב' "ההין", לגלות לעין כל, את שפע האור הנמשך מאור מקיף למוקף, דהיינו ב' "ההין", בסוד בינה יסוד מלכות והבן".

לבורא יש שני "שׂקים". מאחד הוא מוציא רצון ומכניס אותו לתוך האדם. ולאָחָר שהאדם מעבד בצורה נכונה את הרצון הזה, הבורא מכניס לתוכו מה"שׂק" האחֵר מילוי של הרצון הזה. ואחר כך הפעולה הזאת חוזרת על עצמה, אך כבר עם רצון חדש. הוא מתייחס אלינו כך, כפי שאנחנו מתייחסים לילדים שלנו.

אנחנו גדֵלים ומתפתחים בהתאם ליכולת שלנו להכין את הרצון שקיבלנו מהבורא, לעבד אותו ולעשׂותו מוכן וראוי למילוי. בזה מסתכם כל תהליך ההתפתחות של הנברא. רק אסור לשכוח, שהעבודה שלנו היא בדיוק באמצע: אנחנו צריכים לעבֵד בצורה נכונה את הרצון שמגיע מהבורא. והמילוי הוא כבר קיים למעשׂה בתוך הרצון. ובאותו הרגע כשהרצון רוכש את צורתו הנכונה, אז מתגלה בו המילוי.

אך העיקר, דרך כל התהליך הזה הוא לגלות מי שמזמין את כל זה, מי שפועל ומשפיע עלינו, זו חייבת להיות התוצאה הסופית של כל המצבים שאנחנו עוברים. כי הרי התיקונים אינם מהווים מטרה בפני עצמה, הבורא יכול היה לתת לנו הכול במצב הסופי והגמור. חשוב לו שעל ידי העבודה שלנו נגלה אותו, את הבנת האלוקות. זה נקרא "לחבר ביניהם את שני העולמות" (את שני השׂקים).

בעל הסולם מזכיר את זה במאמרו "אחור וקדם צרתני", כשהוא מדבר על חיבור בין שתי האותיות "ה'" עליונה/בינה ותתאה/מלכות. והאות "ו'" ביניהן ישרה/זעיר אנפין, שמחברת בין הבינה והמלכות. אז האדם שמחבר את שני העולמות, זוכה לרכוש את כל הבריאה. וזו העבודה שאסור לאדם לפספס. כדי לגלות את הכוח האחד הפועל הזה, אנחנו חייבים לעבור את כל המצבים האלה, כך שנשקיע מאמצים מצידנו עד שיתגלה לנו ש"אין עוד מלבדו".

מתוך שיעור על אגרת נ"ב של בעל הסולם, 26.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest