שתי פנים לאור

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us.jpg

בעל הסולם, מתוך "כתבי הדור האחרון": "עובדא היא שישראל שנואים מכל האומות אם מטעם דת אם מטעם גזע אם מטעם קאפעט' אם מטעם ק' אם מטעם קאסמאפאליטים וכו'.
כי השנאה קודמת לכל הטעמים, אלא שכל אחד פותר שנאתו לפי הפסיכולוגיע שלו."

פעם, עם ישראל היה "כאיש אחד בלב אחד", לכן, על אף שנכון להיום, הוא מפוזר בכל העולם, אומות העולם מתייחסים אליו כמו לאחד שלם. היחס הזה מושרש בפנימיות העולם, בין הרצון לקבל לכוונה "על מנת להשפיע", ועלינו לתקן אותו רק ברמה הרוחנית.

בעולם שלנו לא יכול להיות שום תיקון. אף על פי שמשתדלים "לתווך" בין ישראל לשכנינו הפלסטינאים, תורכיה, ועוד מישהו, אין בעולם שלנו שום אפשרות לפתור את הבעיות האלה. כי המצב כאן הוא רק תוצאה של פעולה שמקורה למעלה.

זהו אחד מחוקי היסוד. בעולם הזה קיים רק רצון לקבל ללא תנועה. הדבר היחיד שמסוגל להניע אותו הוא האור, כוח החיים.

כאשר האור מגיע לפי הזמן, הוא גורם לצרות, לרע (1). מדוע? מפני שאז הוא מתגלה דרך האחוריים.

אבל אם האור הזה מגיע כתוצאה מבקשתנו לתיקון (מ"ן), אז הוא מתגלה כ"אור מקיף" (או"מ) הטוב והמיטיב (2).

כל ההבדל הוא בכך, שאנחנו יכולים להתקדם למטרה לפני שהכוחות מגיעים מלמעלה. הבחירה החופשית שלנו היא בין שתי האפשרויות הללו.

ולכן, במישור של העולם הזה, פשוט אין אמצעים יעילים. הדיבורים בכל הרמות, הפוליטיקה, האו"ם, הכול ללא הועיל. ולמעשה, זה בסך הכול תוצאה של פעולת האור העליון שמשפיע על הגורמים בעולם שלנו בהתאם לאפשרות הראשונה.

לא משנה כמה החלטות מתקבלות במפגשי הפסגה ובוועידות. למעשה, הכול האור קובע. בעצם, הפוליטיקאים הם כמו מריונטות, והדבר היחיד שבאמת פועל הוא הבקשה שלנו לתיקון שאנחנו מעלים לפני שמגיע הכוח השלילי. רק אז הכוח השלילי יתחלף בכוח החיובי, כי אנחנו רוצים להיתקן בלי לחכות לצרות.

אז כיצד מגיעים לבקשה כזאת? בעזרת הקבוצה והלימוד (תפילה). הקבוצה מחברת אותנו לגוף אחד, לכלי אחד, ובעזרת התפילה בזמן הלימוד אנחנו מתקשרים עם מקור האור האחד, עם הבורא.

מתוך שיעור על נושא "האומה הישראלית", 15.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד אנחנו מקבלים את האור?
הגיע הזמן להאיץ
עידן הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest